Gå til innhold
Arkivverket

[#23624] Smed Niels Pauls. frå Sogndal, bst. Leknessund, Solund i 1865 (opphav/lagnad)


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Niels Pauls. var smed og bst. (iallefall ei tid) i Læknesund, Vilnæs, Askevold (no Leknessund, Solund). Både han og kona står oppført med Sogndal som fødestad, ref. FT1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61428&brukar=&loc=0&spraak=n&postnr=2805&next=11>LenkeVidare finnes det også i Læknesund ein Jens Niels. med fødestad Sogndal, ref. FT1865: LenkeVil tru at denne Jens er son til Niels Pauls. frå tida før de flytte til Leknessund (sjå nr. 1) under).1) Jens, f. 1831 (Sogndalsfjøra): Lenke (feil etternamn på far oppgitt?). Når/kvar dø han?2) Martinius, f. 1841 (Sogndalsfjøra): Lenke. Han dø 1848: Lenke3) Peder, f. 1843 (Leknessund): Lenke. Han dø 1845: Lenke (feil fødselsår oppgitt?)4) Synneve, f. 1845: Lenke. Når/kvar dø ho?5) Peder Severin, f. 1846: Lenke. Han dø 1848: Lenke (feil fødselsår oppgitt?)6) Niels C., han er nemnd i 1865, som 17 år. Når/kvar vart han fødd? Kvar vart han av?7) Marthe Malene, f. 1852: Lenke. Ho levde i 1865, kvar vart ho av?Dei flytte altså til Leknessund rundt 1842. Etter det eg kan huske å ha lest i Solund-bøkene drog dei frå Leknessund ein gong etter 1865(muligens til Arna utenfor Bergen). Opplysningar omkring deira vidare lagnad er av interesse.Er det mulig å finne ut kven som er foreldra til til Niels Pauls. og kona hans Kristi Jensd. (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Det som står i bygdeboka fra Solund gir ikke mange svar på det du spør om.Jens er ikke nevnt som barn av dette paret. Boka nevner Martinus som første barn. Ellers reiser Nils Kristian, født 1848, til Arna. Marthe Malene skal ha vært kinamisjonær.Det som står om Jens Nilsson er at han fulgte foreldrene fra Sogndal. Innflyttinga er skrevet 1859. I folketellinga i 1875 er Jens født i 1826. Han dør 1888 i Leknesund.Solundboka: 'I F.t. 1875 står Nils som smed og husmann med jord. Dei hadde berre ei leigekyr og 3 sauer. Ingen av borna var hos deim, men difor kan dei ha leva... Kristine dø i 1887, kone og fattiglem, men Nils sitt d.f. er ikkje skreve under L.sund.'Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. Fam.search blir en Niels Paulsen gift 20-1-1841 i Sogndal med Christi Jensd. med fedre Paul Thorbjørnsen og Jens Hanssen.Følgende barn er nevnt:Martinius d.7-2-1841 SogndalPeder d. 9-4-1843 AskvollPeder Severin d. 16-8-1846 AskvollNiels Christian d. 9-4-1849 AskvollMartha Malene d. 15-8-1852 Askvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk til Bent og carsten.Det ser ut til at eg var litt rask med tanke på borna til Nils og Kristi. Synneve (som eg har som nr. 4) høyrer nok ikkje til denne familien...).Men Jens, f. 1831, og som var med til Leknessund, kan det vere en uekte son for Kristi? Dersom fødselsår for Nils er 1817 og for Kristi 1808 (som nevnt ved giftet) er vel Nils noko ung, mens Kristi godt kan vere mor i 1831.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Det er nok rett Bent, faren har nok fått feil etternamn, i tillegg er dødstidspunktet nok før FT1865, men det er truleg ikkje innført i kyrkjeboka.Elles takk for alle bidrag så lang....skal sette meg ned i kveld og studere dette meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Fann ein Nils Paulsen Leknesund under Krakhellen i 1900, enkemann, f. 1814, fra Hafslo - Lenke. Ifølge giftet til Nils og kona var han fra Nes, Hafslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Nils Kristian (f. 1849) og Oline Olsen Myhre sine 10 born:Oscar Johan, f. 1871: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&variabel=0&postnr=13713&fulle=true&spraak=n>LenkeChristian Nikolai, f. 1872: LenkeIngolf Johan Uchermann, f. 1874: LenkeEvalda Sofie Matilde, f. 1876: LenkePeder Bernhard August, f. 1878: LenkeOlga Katinka, f. 1880: LenkePetra Evalda, f. 1882: LenkeEdvard Martin, f. 1884: LenkeUnni, f. 1889: LenkeNora Ottilia, f. 1892:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik
  • 5 år senere...
Gjest Lars E. Øyane

Gisle, eg vil få trekka fram att denne saki frå 2004, for no held eg på med manuskriptet mitt for Solvorn der denne huslyden kjem inn under garden Elvetun. Det er ikkje stort eg manglafr, men kanskje har du noko av det?Med venleg helsing,Lars E. Øyane~~~~~~~~~~~~~~~~~~Nils Paulson, døypt i Hafslo 27.8.1815, flytte til Sogndal med mor si og gifte seg der 20.1.1841 med Christi Jensdotter frå Sogndalsfjøra i Sogndal. Ho var dotter av strandsitjar Jens Hansson i Sogndalsfjøra og kona Synneva Nilsdotter frå Åberge i Sogndal og vart døypt der 17.10.1808. Nils var smed, og etter ei kort tid som strandsitjarar i Sogndalsfjøra i Sogndal flytte han og Christi i 1842 til Askvoll der me finn dei att som husmannsfolk på Sanden under Leknessund. Dei vart buande i Leknessund levetidi ut. Christi d. som husmannskone i Leknessund 31.12.1886, medan Nils d. som enkjemann same staden 6.4.1902, etter at garden då var lagd til Solund. Nils og Christi fekk fem born i lag, men Christi hadde òg ein son frå før:a. Jens Nilsson, son av Christi og gardbrukarsonen Nils Olson frå Kvam i Sogndal (1792-1852), var f. i Sogndal 27.1.1831. Jens flytte med mori og stefaren til Askvoll og d. som husmann på Leknessund 4.7.1888. Han gifte seg i Askvoll 19.11.1859 med Elisabeth Johanne Olsdotter frå Kvernhusdalen under Leknessund i Askvoll, ei dotter av husmann Ole Larsson i Kvernhusdalen under Leknessund (1791-1864), opphavleg husmannsson frå Stølen under Marheim i Hafslo. Elisabeth var f. i Askvoll 15.2.1835 og d.¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar? – ikkje funni Solund ut 1929!)Jens var fiskar, og han og Elisabeth tok over som plassfolk i Kvernhusdalen under Leknessund i Askvoll etter foreldri hennar. Dei fekk åtte born i lag.b. Martinus Nilsson, f. i Sogndal 3.2.1841, d. i Askvoll 26.6.1848.c. Peder Nilsson, f. i Askvoll 2.2.1843, d. truleg i Leknessund 3.8.1846.d. Synneva Nilsdotter, f. i Askvoll 28.4.1845, d. visstnok i Leknessund 24.8.1846.e. Peder Severin Nilsson, f. i Askvoll 31.7.1846, d. i Askvoll 15.5.1848.f. Nils Christian Nilsson Leknessund, f. i Askvoll 25.2.1849, d. i Bergen 12.6.1915. Nils gifte seg i Bergen 23.10.1870 med Olina Olsdotter frå Sogndalsfjøra i Sogndal, f. i Sogndal 21.8.1848. Ho d. i Bergen 8.6.1934. Nils var verksarbeidar, og han og Olina vart buande i Bergen levetidi ut. Dei fekk ti born i lag.g. Martha Malene Nilsdotter, f. i Askvoll 4.8.1852,¤¤¤¤¤ (n. 1865 – lagnad? – Chinamisjonær??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lars E. Øyane

Hei igjen,Eg vil gjerne få trekka fram att dette temaet, som eg ser er komme noko ''i bakleksa''. Eg er framleis interessert i fleire opplysningar om denne huslyden.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lars E. Øyane

Hei Gisle, eg vil gjerne få trekka fram att dette temaet ogso, som eg er redd kan verta gløymt... Eg takkar so mykje for kvar einaste minste detalj du kan bidra med...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Elisabeth er nok dø i Hersvik sokn, men då må ein vel kontakte prestekontoret på Hardbakke for å få den eksakte datoen.Når det Marthe Malene har eg prøvd å finne ut om ho var Kinamisjonær og kvar ho tok vegen, men ikkje funne noko.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.