Gå til innhold
Arkivverket

[#23652] Trenger hjelp til oppslag i HORNINDAL kirke for året 1900


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg tror min tipp-oldefar fikk en sønn i 1900 som ble hetende Godin Fredrik. Faren til denne gutten som da er min tipp-oldefar het Godin Hagvald Fredriksen, han skal være født i 1882. Moren het Gustava Magdalena Fredriksen.Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut mer om dette barnet? Jeg fant ut dette først igår og er svært interisert i å få vite mer!Lenke I denne linken (over) står det en del, men i en kirkebok bruker det stå en del flere opplysninger. Bl.a når foreldrene er født og event. mellomnavn. Mulig det også står nevnt om disse var av omstreifer-slekt.Hjertelig takk for alt dere måtte finne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Reitan

Hvis det var foreldrenes mellomnavn du mente, så står jo de i linken du oppgav:Døypt 1.5.1900. Fa. m.n. Hagar. Mo. m.n. Magdalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Anmarkrud

Hei,dette har du kanskje frafør,men.... i 1900 tellinga er Gudin Hagvard Fredriks i Kristiania. Han er ugift , omstreifer født i 1882 i Høland (Grong).Gudin Fredrik Gudins er født 20.4.1900 ,far: Godin Fredriks Ålesund,omstreifer .Mor:Gustava Fredriks. Disse er ugifte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Takk for deres tilbakemeldinger, men jeg er klarover at Godin står oppført i folketellingen for 1900 i kr.ania.Tenkte bare på hvor det har blitt av Godin Fredrik (sønnen)... Og om det står noe mer i kr.boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Takk for alle svarene og all hjelpen!Men Godin Fredri, født i 1900 burde stå oppført i 1900-tellingen eller hva? Jeg finner han ihvertfall ikke. Noen som er flink til å søke???Jeg venter ihvertfall spent på om noen kan sjekke i kirkeboken for meg. Skulle gjerne sjekket den selv, men jeg har ingen anledning til å låne da jeg har lånt for mye i år... De har ikke råd!Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Hallo Kai,Jeg vet ikke om dette har interesse for deg, men jeg husker som barn i Nordfjord en omstreiferfamilie, Fredriksen, som reiste rundt sammen med en annen familie, Rosen.. ett eller annet. Det var bl.a. gamle Fredrik og unge Fredrik. Framkomstmiddelet var hester og vogner, og det var en fargerik samling. Dette var på slutten av 40 - begynnelsen av 50-tallet. Muligens er dette samme slekt som din Godin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Kirkeboknotatene finner du i innlegg 5. De samme finner du på Digitalarkivet: 'Døypte i Sogn og Fjordane'. Jeg tviler på at det står noe mer i originalen. Du kan jo forsøke å låne mikrofilmen på biblioteket?Jeg finner ham heller ikke i Folketellingen for 1801 i Hornindal som da hørte under Eid. Men dette kan ha sammenheng med når tellingen ble foretatt, og siden disse var reisende, er det ikke godt å si hvor de befant seg når folketellerne var i gang.Forkortelsen 'm.n.' antar jeg betyr mellomnavn.Kirkebokn 6223 1444 20/4 1900 F m Godin Fredrik Godins. u Godin Fredriks. Ålesund omstreifar/blikkenslager Gustava Fredrikd. Døypt 1.5.1900. Fa. m.n. Hagar. Mo. m.n. Magdalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Dette var interesant Tor! Håper du kan fortelle meg mer om dette, om du vil ta det her eller via mail får bli opp til deg om du ønsker det... heheMail meg på: kasaglar@online.noSom jeg nevnte får jeg ikke bestilt flere kirkebøker via biblioteket, så derfor håper jeg noen kan være behjelpelige å slå opp for meg..På forhånd TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

I dag skal det være slektsstevne for alle etterkommere av Godin Hagvald Fredriksen Torp Nicolaysen Bodin og Anna Marie Karlsen Lundberg.Det er ca.500 personer som er deres etterkommere, og rundt 80 av disse kommer...Det hadde vært gøy å visst om denne Godin Fredrik som er født i 1900 også hadde noen barn, eller om han var gift ++++Takk til dere alle for info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.