Gå til innhold
Arkivverket

[#23675] Marie Hansen (Brustad) flyttet fra Kvernes/Averøya til Stokmarknes


Gjest Stig Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Mortensen

Marie Hansen Brustad f 1878 i Kvernes prestegjeld, Averøy utenfor Kristiansund – utvandret iflg Averøy Bygdebok, bind 2, til Stokmarknes. Jeg vet dessvere ikke når hun utvandret.Hennes foreldre var Hans Olsen Brustad, f 1848 Ytterøya og mor Kari Olsdatter, f 1841 i Skjåk.Marie hadde tre søsken; Margrete Oline f 1873, Ole f 1875 og Henrik, f 1882.Jeg lurer på om det fremdeles finnes etterkommere av Marie? Giftet hun seg og fikk barn?Det er ikke mye å gå på, men håper at det er noen som kan hjelpe meg? Kanskje noen kan gi meg en ide om hvordan jeg skal lete etter henne?MvhStig Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Olsen

Biblioteket ditt kan fjernlåne kirkebøker filmet eller på kort fra Rana Fylkesbibliotek. Hadsel finnes på film til etter 1900. Har selv tilgang på Sortland Bygdebok, men hennes navn var ikke i registeret (denne omhandler ikke Stokmarknes, men områder nært). Du kan også ta kontakt med Statsarkivet i Trondheim - de vil helst ha henvendelsen skriftlig. Skriv ned alt du vet, mulig de kan hjelpe deg et hakk videre. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.