Gå til innhold
Arkivverket

[#23676] Pernille Johannesdatter, Bergen.


Gjest Alf Ingmar Kolstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Ingmar Kolstad

Pernille var i folketellingen i Bergen i 1801 ført opp som 42 år gammel. Hun var da gift med Iwer Andersen, og de hadde barnene, Ole Iwersen 1794, Anders Olsen Iwersen 1798 og Karen Marie Iwersdatter 1801. Dette var hennes andre ekteskap. Første ekteskap var med Ole Knudsen. De hadde barnene, Michael Johan Olsen 1785, Knud Olsen 1786 og Johannes Carl Olsen 1790.Er der noen som kan gi informasjon om Pernille? Hvor kommer hun fra, og hvem er hennes foreldre. Jeg har prøvd meg i flere sammenhenger, men finner ikke noe svar. Takker for impulser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Kan dette være den riktige? FS IGI: Pernelle Johannesd. døpt 1761 i Nykirken Bergen. Foreldre: Johannes Sjursen og Karen Pedersd. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Her er vielsen til Pernille og Iver: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&variabel=0&postnr=4966&fulle=true&spraak=n>LenkeHer er vielsen til Ole og Pernille: LenkeVet ikke om dette var til noe hjelp, du hadde det vel kanskje fra før. Hvis du ikke allerede har gjort det, kan det være lurt å sjekke både forlovere og faddere om de kan gi noen tips.Beste hilsen Inger Her er dåpen på Digitalarkivet (Den samme som John fant på Family search):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Ingmar Kolstad

Takker for innspill. Til John: Pernelle har jeg sjekket ut tidligere. Til Inger: Jeg har funnet forlovere og faddere, og via Sollieds arkiv på Statsarkivet i Bergen, ser jeg at der er en dragning av fadderslekter mot Møre, sterkest mot Norddalen på Sunnmøre. Men her er også relasjoner mot Sogn og til Bergen.Jer legger nå ut fadderne til Pernilles seks barn, i håp om at noen tenner på, får en link, som jeg kan spinne videre på.Michael Johan`s fadre: Maria Magdalene Dahl, født Weydemand Karen Christina Barner Hans Alm Ole Christensen Michael DahlKnud`s fadre: Beata Nordal Elen M. Mejer Lyder Døscher Jens Nordal Leonhard Hess jr.Johannes Carl`s fadre: Marie Magdalene Dahl Christence Rumohr Michael Dahl Otto Sunne Iwer AndersenOle`s fadre: Margrete Gessen Catrine Elstrup Jan Bøe Andreas Wesenberg Lars H. WentzelAnders fadre. Mad. Junge Jens Brun Ole Clausen Henrich Frøchen Iver BleKaren Marie`s fadre: Mad. Moewinchel J.fr. Karen Grieg (Ane Carena) Andreas Stuwitz Christian Vedeler Jan Amling (Ameln)En av forloverne var Jacob Christopher Meyer, gift med Anna Catharina Weydemand.Nå har jeg spent buen noe høyt, og er spent på om jeg treffer blink.Takker for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.