Gå til innhold
Arkivverket

[#23686] Kinn, Hopen


Gjest Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

Peder Andreas Abrahamsen Hopen f. 28.02.1838 var gift med Andrine (Andrea) Larsdatter Erikstad f. 1839? Er det noen som har opplysninger om hennes forfedre? Hun er visst født i Naustdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Kan nok ikke hjelpe deg. Men lurer på om du har informasjon om familien på Hopen noen generasjoner senere. Blant annet Samson Hopen.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hva med denne? Berthe Andrea Larsd. ErichstadÅr 1839 Kyrkje Svanøe Fødselsdato 14.3.1839 Dåpsdato 15.3.1839 Førenamn Berthe Andrea Etternamn Larsd. Ektefødd Far Lars Nielss. Far's bustad Erichstad Far's yrke Gaardmand Mor Berthe Andersd. Mor's bustad Erichstad Mor's yrke HustrueKilde: Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Prøver igjen jeg, etter et søk i basene til Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane. Der finner jeg: Berthe Andrea Larsdatter, født 14.03.1839, døpt 15.03.1839. Foreldre: Gårdmann Lars Nielsen Erichstad og hustru Berthe Andersdatter. Er imidlertid litt usikker på navnet til kona. For på samme gård får ekteparet Lars Nielsen og kona Berthe Olsdatter barna Andreas i 1841 og Ole Michael i 1836. Og jeg vil jo nesten tro at dette er det samme ekteparet.Lars Gården Erikstad var på dette tidspunkt under Kinn. Ikke helt sikker på når Naustdal ble skilt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Hei!Gården Erikstad ligger på Svanøy, og hører nå til Flora kommune. Erikstad og Svanøy har etter det jeg vet ikke hørt til Naustdal, men var tidligere i Kinn prestegjeld.Det finnes vel ellers Erikstad i Jølster også (tror jeg), men ikke i Naustdal.Mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Tusen takk for hjelpen! Nå kommer jeg videre. Og til Lars Løkkebø: Jeg har opplysninger om tre forskjellige Samson Hopen: Samson Andreas Hopen, f. 1810 d. 1817 Samson Hopen, f. 1818 d. 1904 Samson Kristofer Hopen, f. 1897 Vet du hvilken av disse du leter etter? Har masse opplysninger om Hopenslekten.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Ragnhild. Det er vel etterkommere til Samson født i 1818 som jeg er på jakt etter. Han ble gift med Elen Madsdatter som er fra min slekt. Så det er deres etterkommere jeg er på jakt etter.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Hennes navn var Ellen Maren Lovise Mads-Henriksdatter Egefjord, f. 1841 d. 1923. Barn: Salamon Mathias Hopen, f. 1864 d. 1940 Helle Cathrine Sørbø, f. 1866 d. 1949 Berte Maline Sørbø, f. 1868 d. 1960 Mads-Henrik Sørbø, f. 1871 d. 1961 Karl Johan Sørbø, f. 1873, d. 1945 Kristofer Andreas Hopen, f. 1876 d. 1880 Bolette Marie Sørbø, f. 1878 d. 1968 Kristofer Sørbø, f. 1880 d. 1941 Abraham Olaus Hoopen, f. 1883 d. 19.. Anders Haave Sørbø, f. 1885 d. 1971Salamon Mathias Hopen giftet seg i 1894 med Dorthea Johansdtr. Svardal f. 1865 d. 1922. Barn: Borghild Susanne Hopen, f. 1896 Samson Kristofer Hopen, f. 1897 Johan Ingulv Hopen, f. 1899 Anton Magnus Hopen, f. 1902 Magna Bolette Hopen, f. 1904Helle Cathrine Sørbø giftet seg i 1904 med Abraham Hopen f. 1869 d. 19.. De bodde i Eikefjord. Barn: Aslaug HopenMads-Henrik Sørbø gifet seg i 1904 med Hille Andersdtr. Eikefjord, f. 18.. d. 1927. Barn: Sverre Sørbø Arvid Sørbø Jakob sørbø f. 1911 NN Sørbø Sigborg Sørbø Knut SørbøKristofer Sørbø giftet seg på 1920-tallet med Marie. Barn: Mimmi Sørbø, f. 192.. NN sørbø, f. 192.. d. 192..Dette er det jeg har på etterkommere etter Samson. Håper det er til hjelp.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Lars Løkkebø

Ser ut til at jeg har glemt å takke deg Ragnhild. Har du mer info om denne familien ville jeg blitt glad....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Lars Løkkebø

Er det noen som har kjennskap til de familiene/personene som er nevnt her ville jeg blitt glad:-)Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.