Gå til innhold
Arkivverket

[#23687] Ullensaker, Eli Hansdatter


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Heisann.Jeg har fått god hjelp til å finne en slektning av meg som var emigrant. Nå har det dukket opp et nytt spørsmål, hans mor ble ved hans konfirmasjon ført opp som Eli Hansdatter på Rudseie Lenke Kan noen hjelpe meg med å finne ut noe om henne? Det jeg har av opplysninger om henne fra tidligere, er at hun ved hans dåp i Nord Odalen var ført opp som Eli Pedersdatter født i 1855. Noe forvirrende må jeg innrømme. Gunder Gulbrandsens far Gulbrand Nilsen og Eli var ikke gift, Gunder er født utenfor ekteskap. Og så vidt jeg vet fra tidligere, kan ikke hans far ha oppholdt seg på Rudseie ved Gunders konfirmasjon. Han var da i USA. Vil gjerne også ha litt informasjon om hvor Rudseie (Rud) er i Ullensaker da Gunders sønn kommer på besøk fra USA om et par uker, hadde vært morsomt å kunne vise ham plassen - og evt. kunne fortelle ham litt om hans bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.