Gå til innhold
Arkivverket

[#23703] Sivert Halstensen Kjærbakken, Verdal.


Gjest Dagny Skrødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagny Skrødal

Jeg leter etter foreldrene til min tippoldefar Sivert Halstensen f 1798-99. Han ble gift med Marie Olsdtr f 1798 Øiers prestegjeld. Vi finner paret på Bjertnes ved giftermålet i 22.mars 1821. Ved datteren Marias fødsel 25.juli s.å bodde de på Forbregdsvald. Ved min oldemor Lovise Didrikkes fødsel 15.08.1929 bodde de på Øhren. Jeg er blitt fortalt av en tante at Sivert voks opp på Bjertnes hos Lorens Didrich Kluver, og at min oldemor, Lovise Didrikke var oppkalt etter ham. Men jeg kan ikke finne ham i Verdal i 1801. Den eneste Siver Halstensen jeg kan finne, er på gården Alstad øster på Frostad, foreldre Halsten Larsen og hustru Gjertrue Olsdtr. Er det noen som kjenner til denne familien ? Jeg fant da også Sivert på Bjertnes i 1809 (10år)(Sjeleregister for Verdal). Jeg finner ikke at Sivert er konfirmert i Verdal, og heller ikke dødsfallet hans. Han var død før 1865 for da var Maria enke på Kjærbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.