Gå til innhold
Arkivverket

[#23704] Foreldre til: Johan Johannes. Haaland, bst. Redalen, Vevring


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Om Johan Johannes. Haaland, ref. FT1900, Nedre-Redal, Vevring, S&F - [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01434&variabel=0&postnr=1157&fulle=true&spraak=n>Lenke – står det at fødested er ”Sogndal i Dalerne Sta”Ved giftet 13.6.1895 - Johan Johanness., Redalen og Margrethe Andersd., Redalen - står det at Johan er ”folkeskulelærar” og f. 1867 i ”Soggendal”.Er det nokon som kan hjelpe meg å finne ut kven foreldra hans var? Kvar var dei i 1865?På forhånd takk!M.v.h. Gisle HersvikFor informasjon:Mannen til Maren A. Førland, og far til Ludvik, Laurits, Berte, Magdalena og Margrete er Anders Knuts. Førland som i FT1865 er bst. Øvre-Førland, Tysvær, RO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Jeg vet ikke om det hjelper så mye, men Sogndal, Soggendal er det samme som Sokndal i Rogaland. Sta står for Stavanger.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk for informasjon Ragnhild. All info hjelper, men eg får håpe det er nokon med kilder eller bygdbøker e.l. som kan hjelpe meg litt videre her med å lokalisere foreldrene til Johan.M.v.h. Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk for informasjon Harald,Eg reknar med at Haaland-navnet er tatt med fra Sokndal, der det i FT1865 finnes ein gard med navn Haaland. Då Johan var f. etter FT1865 så er det ikkje enkelt å plassere evt foreldre, men om dei var gifte i 1865 så er dette et aktuelt par (for gamle?): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ville ha fått sjekket ekteskapet deres i 1895.Trolig står farens navn oppført der.På FamilySearch IGI finner jeg en Johan Johannessen døpt i Sokndal 29.09.1867.Foreldrene var Johannes Johannessen og Ane HeleneOsmundsdtr.Der er imidlertid andre kandidater i årene 1865-1868. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Rune,Takk skal du ha, det er vel det greieste å sjekke ekteskapet for å komme videre på rett vei. Legg dette inn berre for eigen info.Johannes og Ane i FT1865, Mysse Nedre, Sogndal (Sokndal): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Etter lang dvale...Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vevring i Førde, Ministerialbok nr. E 1 (1881-1911), Ekteviede 1895-1896, side 140.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4545&idx_id=4545&uid=ny&idx_side=-143>LenkePermanent bildelenke: LenkeNr. 1 i 1895:Faren var Johannes Johannesson Haaland så då stemmer nok det med kandidaten i (7):Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Sokndal i Sokndal, Ministerialbok nr. A 9 (1857-1874), Fødte og døpte 1867, side 95.Permanent sidelenke: LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.