Gå til innhold
Arkivverket

[#23708] Vaerran sogn Ytteroen ST?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Var Ludvig son til Johan? Hvordan er du saa velkjent med familien? Johannes Blomseths gravstein er det vanskelig aa lese aaret. Jeg tenker at det er d. 1926 30/9. Jeg har spurt noen aa gaa dit og skjekke steinen. Maa vaere d. Orlandet. Kone til Johannes Blomseth, Ane Lovise Andersdtr. f. 1842 - vet du da hun dode? Johannes g.II 1884 Bronnoy og hadde 4 barn til. Karl Mathias f. 1885 (til Norman Co. MN 1905), Jenny Georgine f. 1887 (til USA 1903), Olive Margrete f. 1889 (konf. 1904) og Frits Marius f. 1892 konf. 1907 Bro. Vet du hva ble av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Breivoll,

Johannes Blomseth var min grandonkel. Jeg har selv sett hans gravsten på Ørland kirkegård. Hans dødsdag er ganske riktig 30.9.1926.Ane Lovises dødsdag har desverre ikke jeg heller.Har fått gode opplysninger fra Grethes datterdatter som bor i Moorhead, Minn. Av Johannes sine barn fra 2. ekteskap har jeg fått opplyst at Jenny ble gift med Howard Howardson i Chicago, Ill. Ellers ingen kjennskap til de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Fredrik var Johannes sin andre kones uekte. Ser ikke Jenny og Howard paa folket. i USA. Uff da. Takk for god hjelp! Skal finne mer da kirkeboka for Verran 1870 aara kommer! (Andre kone var Fredrikke Johanna Marie Mathiasdtr. Holm (1848-1916))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Margaret Miller

Har kom videre med Blomseth familien. Johannes (1835-1926) og første kone ble gift ikke 1864, men 6/9 1863 Verran. Hun døde 20/2 1880 paa sykehuset i Skogn (se Skogn-Alstadhaug og Verran (kl.boka) kirkebøker). Bosted var Lillenaes (under Stavrum tror jeg) i Verran. De hadde et barn til: John Sens f. 11/3 1873 som ble konf. 1888 Verran. Jeg vet ikke hva ble av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.