Gå til innhold
Arkivverket

[#23711] Marie Olsdtr f 1798 i Øyers prestegjeld


Gjest Dagny Skrødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagny Skrødal

Jeg leter etter foreldrene til min tippoldemor Marie Olsdtr f 1798 Øiers prestegjeld.Hun ble gift med Sivert Halstensen Kjærbakken i Verdal Vi finner paret på Bjertnes ved giftermålet i 22.mars 1821. Jeg har funnet bare 1 Marie Olsdtr som passer i folketelling for Øyer 1801 og det er i familien til Ole Paulsen og hustru Karie Fransdtr på gården Hougen, Er det noen som kjenner til denne familien ? Eventuelt avkrefte at det er riktige Marie ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!I FS finner jeg kun en Marie Olsdatter født i 1798 +/- 2 år i Øyer: Marie født 16.2. og døpt 18.2.1798 - foreldre Ole Bolvigen og Karie.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! FS IGI oppgir en Marie Olsd. f. 16.02.1798, Øyer. Far Ole Boolvigen, mor Karie. Ser ut som du har den riktige. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Skrødal

Så flott! Nå har jeg mye å gå etter. Men det hadde vært fint om det er noen der ute som kjenner til denne familien. Fins det bygdebøker for Øyer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jan Olav Skaug

Tor Ile: Bygdabok for Øyer. Natur og kultur, innsyn og utsyn. Utg. av Øyer Bygdabok-nemnd. Bind 1, 1958. Bind 2, 1960. Bind 3, 1968. Bind 4, 1980. 430 s. + 430 s. + 389 s. + 213 s. innb.Disse bøkene inneholder lite slektshistorie. Øyer/Tretten historielag har imidlertid laget avskrift av kirkebøkene og gitt ut disse som bøker (9 bind).Ellers så ligger jo Nanna Egedius sin database over øyværinger søkbar på nettet http://kaldor.no/gedcom/databases.htmMvh Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.