Gå til innhold
Arkivverket

[#23717] Emigrerte til USA . Søker avkom etter Aagot Jakobsen


Gjest Ole Johan Sverdrup
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Johan Sverdrup

Kan noen hjelpe meg? Jeg søker avkom etter Aagot Jakobsen (Jacobsen) som blei født i Søgne V/ Kr.sand sansynligvis før ca1900. Ho var halvsøster av min mor blei født i 1919 i Søgne. Felles far Ole Johan Jacobsen f.i Søgne.Hun giftet seg i Calefornia adr: 3404 Caroline Avenue, Culver 01 Calefornia. Ho er død .Det gikk rykte om at ho hadde ein sønn.Søker så inderleg gjenlevende slekt etter ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Finner ikke noe i U.S. Public records. Foreslår du skriver et brev på engelsk til: Resident, 3404 Caroline Ave.,Culver City 90232 CA, USA.Er du heldig, vet de som bor på i denne boligen noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Her er et klipp fra 'Ellis Island': Here is the record for the passenger. Click the links on the left to see more information about this passenger. Jacobsen, Aagot United States citizen Chrsand., Sogne, Norway May 05, 1909 14y F S Hellig Olav Christiansand, Vest-Agder, Norway A U.S. citizen View both the original image of the ship on which this passengertravelled by clicking on the blue buttons above this Passenger Record. About the Foundation| About AFIHC| Annual Report | Press | Contact Us | Terms of Use | FAQ | Privacy ©2000 by The Statue of Liberty-Ellis Island Foundation, Inc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

For den interesse det måtte ha...Den som nå bor på adressen 3404 Caroline Avenue, Culver City, Ca. 90232 er:M. Frick tel.nr. (310) 838 6810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

På Ellis Island sies det at Aagot skulle til sin far Ole J. Jakobson, 58 Munroe St. Hoboken. (Det er vel i New York).Det blir langt lettere å finne henne dersom du vet nøyaktig fødselsdato på Aagot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Her er noen 'kandidater' for døde i CaliforniaAAGOT A. JOHNSON født 09/17/1894 død i LOS ANGELES(19) 07/16/1974AAGOT M. PAMPEL født 10/21/1895 død i ORANGE 04/16/1972AAGOT M. PEDERSEN født 04/15/1896 død i LOS ANGELES(19) 11/14/1974AAGOT M. ROSA født 04/15/1896 død i LOS ANGELES(19) 11/14/1974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Cencus 1930 Lomita. LA CaliforniaJohnson John 44 årJohnson Aagot 35 årJohnson Alice 10 årJohnson Ingred 8 årAagot kom til USA i 1909 står det.(En mulig kandidat til 'din'Aagot ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Johan Sverdrup

Jeg var innom og såg om det var respons på mitt spørsmål, og det har vært overveldende respons. Innlegg nr 4 er korrekt. Innlegg 8 er Aagot`s far. Har muleg ein opplysning som kan hjelpe i sporingen: Aagot Jacobsen blei gift med ein amerikaner og fikk navnet Aagot THIELE. Aagot var ein tur til Norge i 1952. Det er så liten kjenskap til ho Aagot`s familie at alt er posetivt her. Ole Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dette er frå registrering over døde i USA:AAGOT THIELE f.15 Sep 1894 d.Dec 1972 92653 (Laguna Hills, Orange, CA) (none specified) 548-32-8268http://ssdi.genealogy.rootsweb.com/ Visst du går inn på denne lenka og skriv namnet hennar, så finn du kanskje ei adresse du kan skriva til for å få nekrologen hennar, der vil du som oftast få vita om der er etterkomarar.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Johan Serdrup

Hei!!! Er det noen der ute som kan hjelpe meg med oppslag i denne databasen etter avkom som er i livet ? Ref innslag 12. Jeg antar at det sitter resurspersoner som allerede har tilgang. Ole Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Hvis du på en søkemotor (f.eks. google.com) skriver 'thiele' og postnummeret som nevnt '92653', får du opp et antall personer med dette navnet i Laguna Hills. En lovende kandidat er: Michael Thiele, Laguna Hills Planning Dept. Laguna Hills, Ca.92653. Telefon (714) 707 2600. Jeg fant 245 forskjellige personer i Los Angeles- området, så det er ikke et sjeldent navn (tysk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dette klarar du sjølv :-)Du skriv namnet hennar i rutene, og klikkar på lenka som dukkar opp saman med opplysningane om henne.Inne på dei forskjellige genealogi sidene som er i Orange County (der ho døydde) kan du sikkert finna nokon som kan hjelpa deg med å finna nekrologen.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg klarte sjølvsagt ikkje å halda meg vekke :-)Så eg prøvde å finna nokon i Orange County som kunne hjelpa, det fann eg ikkje på dei sidene som fylgde med lenka på reg. over døde(SSDI).Men eg fann to stk. på ei anna side, du skriv ei melding til ei av desse adressene, og visst ikkje du får svar, så sender du ein mail til den andre. -------------------------------------------------- Orange County, CARita Avila GoElRio2@aol.comGeneral Orange Co. lookups - Missions, Cemeteries, General History --------------------------------------------------Orange County, CAJoyce Neely joyceneely@aol.comGeneral Lookups -------------------------------------------------- Fortel det du veit, f. når og død når og kvar....og sjølvsagt namnet :-)Lukke til!!Venleg helsing Mariann.PS:eg trur eg ville prøvd den siste fyrst, Joyce altså, det ser ut til at ho er mest fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.