Gå til innhold
Arkivverket

[#23740] Edvard Stensholt - Stavanger området


Gjest K Brill
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å finne min oldefar, Edvard Stensholt. Den eneste opplysningen jeg har er denne lysningen:lysning 20/3 1936 Einar Anker Stensholt,f.26/7 1910,radiotelegrafist og styrmand,f.Sandviken Bergen,konf.Porsgrunn,adr.Storgt.204,Pgr.far Edvard Stensholt,agent Stavanger og Frida Henny Hansen,f.4/12 1911,telefondame,Porsgrunn,konf.Pgr.Hovengensgt.18,far toldinspektør G.J.Hansen (P.J er korrekt - Peder Julius) forlovere:Oluf Baxaas,skibsfører Pgr.og N.Hansen,Pgr. (Pgr.lysn.1 1919-1937,s.90)Er veldig interessert i opplysninger om Baxaas familien også. Peder Julius har jeg funnet ut mye på i slekts-hjemmesider i Vestfold, men ikke fra tiden i Stavern og Porsgrunn.Einar Stensholt, morfar, sin krigsinnsats er funnet i Porsgrunn bibl. arkiver.Men Edvard Stensholt er vanskelig å oppspore. Finnes ham i adressebøker eller skattelister evnt. i Stavanger området?Hilsen K Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knut,Det har du helt rett i.Forsøkte meg med mindre detaljert informasjon denne gang, så får vi se om jeg får napp.Takk for interessen!K Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knut,Denne personen som jeg blir bedt om å ringe til av et medlem i Grenland Ætt.hist.lag er et blindspor informasjonsmessig - derfor ny etterlysning i håp om hjelp fra andre.K. Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdebøkene har jeg ikke vært borti ennå, men denne tellingen har jeg sett. Imidlertid klarer jeg ikke å finne ut mer siden jeg ikke vet navnet på andre.Et spor måtte jo være å finne lysning for vielsen mellom Edvard Stensholt og Anne Baaxaas.Det er flere Edvard Stensholt fra området, sp.målet er jo hvilken.Bygdebøkene er vel neste skritt om ingen finner noe mer ut fra dagens info.Takk for interessen, K Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.