Gå til innhold
Arkivverket

[#23742] Ole Olsen f. ca 1802, g. 1823 m. Karen Olea Andersdatter


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Dette skulle være foreldre til min ene oldefar, Anders Thorvald Olsen Ludal, f. 1835, Langestrand,Larvik. Giftemålet finner jeg her. Lenke Jeg har trodd at Ole Olsen kom fra Ludal i Hedrum og var sønn av Ola Mattisen og Berte Karlsdatter. Det ser ikke ut til å stemme, da Ola Mattisen døde alt i 1792.Familien har trodd at det er gjennom denne Ole Olsen at Ludalnavnet har kommet inn. Min morfar Olaf Sigvard Andersen var også døpt Ludal. Han brukte bare Andersen som etternavn, men derimot broren Carl brukte Ludal som etternavn. Ola Mattisen og Berte Karlsdatter bodde på plassen Ludal under Fjærre/Allum i Hedrum. Siden alder stemmer dårlig, må vel Ole Olsen ha andre foreldre. Lurer på om noen kan hjelpe meg med en oppklaring.( Oppslag i kirkebøker for Langestrand?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner jeg Ole Olsen og Karen Olea Andersdatter i folketellng for Larvik i 1825. Dette ser ut til å være rett familie, men her er Oles alder 30 år. (f. 1895) Han kan vel likevel ikke være sønn av Ola Mattisen, d. 1892. Hvis det ikke er galt med hans dødsdato også. Her er 1825 tellingen. Lenke Håper noen kan hjelpe med en oppklaring, Ole Olsen er ikke så lett å finne , uten flere holdepunkter. Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.