Gå til innhold
Arkivverket

[#23748] bilde ukjente personer


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

er det noen som kjenner/har sett disse personene på gamle bilder Det har blitt sagt at dette er bilde av en av mine tippoldemor bosatt på Vestre Toten tatt ca 1890 etter min antakelse Kortet er tatt i Christiania , Joh. B. Carlsen, Torvet 12bilete0127.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Hvis du skriver hva den tipp-oldemora det kanskje skulle være het, så er det kanskje lettere å finne bilder å sammenlikne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Ja her kommer muligens 2 alternativer den første er en av mine tipp oldemødre Johanne Maria Johannesdatter Nedre Søndre Grefsrud, Vestre Toten 26.07.1845-28.10.1926den andre er hennes svigermor, altså min tipp tipp oldemor, det kan også være henne... Johanne Olsdatter Sønsteby(grinda), Vestre Toten 1811-1901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg forstår godt at du er ivrig og ønsker hjelp; men jeg synes ikke du skal 'friske opp igjen' før det har gått betydelig lengre tid. Jeg har den tiltro til oss alle at vi kikker litt bakover etter uløste gåter.Dog; alt kan bli bedre: Som mange tidligere har påpekt er det viktig med en god identifisering av tema som legges inn.Blir det gjort, og vi brukerne er flinkere til å lete etter gamle ubesvarte spørsmål vil nok opplaringsprosenten øke enda mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Etter som bildet må være tett etter 1893, er vel ditt første alternativ klart mest sannsynlig, da kvinnen på bildet neppe er over 80 år. Men forstår jeg deg rett, bør det kanskje ikke være noen av dem engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei på deg...KristianJa jeg vil nok også falle til at det er nr 1 som er mest sannsynligog ja du har forstått det rett, det er heller ikke sikkert at dete r noen av dem. Dette var et forsøk på å se om det er noen som om mulig kunne knytte bildet til navntakk for innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.