Gå til innhold
Arkivverket

[#23758] Hans Nilsen Høystad og Marit Nilsdatter g. 1820 Ringebu.


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Hans Nilsen Høystad f. 1784 Ringebu sønn (uekte) av Nils Engebretsen Kleven og Marte Olsd. Kolstadmoen giftet seg 20.01.1820 med Marit Nilsdatter. Jeg har flere Marit Nilsd. født aktuelt tidsrom, kan noen hjelpe meg med riktig f.år og foreldre til Marit. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

Marit Nilsd. var fødd i 1794(dåp 3/8) på Gunstadmoen i Ringebu. Foreldra var Nils Olsen og Kari Christensdtr.(Kari frå Flatmoen) Familien kom til Gunstadbrenden. Marit Nilsdtr. Brænden konfirmert i 1809, 15 år gammel.Mvh Torbjørn P. Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Takk for opplysningene, har problemer med å finne Nils og Kari døpt i Ringebu (kirkebok på nett). Kan du hjelpe lengre bakover? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

Hei! Nils Olsen var fødd ca 1772, ikkje i Ringebu. Han skal vera frå Sel.Kari Christensdtr var fødd 1766(dåp 3/8) i Mælumskleiven. Familien fløtte til Flatmoen i 1775 el. 1776. Foreldra var Christen Andersen Knappen, f. 1735 og Berthe Hansdtr. Forkaldsrud, f. 1736. Foreldre til Christen Andersen var Anders Christensen Knappen og Karen Hansdtr. Gunstad.(gifte i 1734). Foreldre til Berthe Hansdtr. var Hans Andersen Forkaldsrud og Berthe Tostensdtr. Sperre.(gifte i 1721).Har ein nabo som er etterkommer av Marit Nilsdtr. Han lurer på om du også er av hennes etterkommere, og i tilfelle kva for ein av barna hennes du stammer frå.mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Takk for opplysningene. Har registrert bare et barn av Hans Nilsen og Marit Nilsd.: Ole Hansen, f.29.12.1820, som havnet i Flatanger, NT. Han er min kone's tippoldefar. Vil gjerne ha navn på de andre barna til Hans og Marit. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

Barna til Hans Nilsen og Marit Nilsdtr. var: 1. Nils f. 6.10.1819, 2. Ole f. 29.12.1820, 3. Christen f. 7.1.1823, 4. Hans f. 25.6.1825, 5. Anne f. 11.2.1828 og Ole dy. 10.1. 1830. I tillegg hadde Marit ei dtr. Mari f. 13.11.1815. Far til Mari var Ole Iversen nedre Løsnes.Hans Nilsen med familie reiste 'nordetter' i 1832. Marit og nokre av barna kom attende til Ringebu ca 1838. Har du opplysningar om Marit og Hans i den tida dei var nordafor?Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei igjen! Takker for opplysninger. Jeg var inntil nylig ikke klar over at Ole's (d.e.) foreldre og søsken hadde vært i Flatanger. Når jeg lånte bygdebøker for Flatanger, ny utgave - 3 store bind, var jeg bare ute etter ettekommere av Ole Hansen (Leite) og resten av min kones forfedre. Ole hadde 5 barn med sin kone pluss en datter 4 år før han giftet seg, har forstått at han også hadde barn i Ringebu, interessert i opplysninger om disse. Har mange etterkommere registrert, hvis du er interessert. Skal sjekke bygdebøker for eventuelle opplysninger om resten av familien neste gang jeg besøker biblioteket. Hans døde vel i Flatanger? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.