Gå til innhold
Arkivverket

[#23766] Hilda Johansdt. f. 1883, (i Elverum?) - Hvem var hun?


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Hei! Er det noen som kan være behjelpelig med opplysninger om denne Hilda Johansdt?Hun skal være født i Elverum, (Nysted, Melåsberget, Jømna) i 1883.Hun var gift med sagfiler Anton Martin Karlsen f.1885 på Dalen i Fet, (Akershus), som døde i 1952 i FetHilda døde i 1968 i Fet.Opplysningene er hentet fra Bygdebok for Fet. (side 410).Er veldig takknemmelig om noen kan hjelpe meg med å finne opphavet til denne Hilda Johansdt!Vennlig hilsen Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei Kai! Desverre er det som er nevnt i innlegget mitt alle opplysninger jeg harom Hilda. Opplysningene kommer fra hennes etterslek som mener å vite at hun var født i Elverumsdistriktet.Har du mulighet for oppslag i kirkebøker for Elverum?Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Heijeg tittet litt i FT 1900 på hilda, Hedmark Jeg fikk opp 2 stykk Stange kommune, bosted Raavangen oppført født 1884 og Trysil kommune, bosted Løken, oppført født 1883 Dettee er de eneste som kommer opp ved søk på hilda i passende alder Det samme skjer hvis jeg utvider søket til akershus og HedmarkJeg tipper at det kan være en av disse| Beklager , men jeg har ikke tilgang til kirkebøkene for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Elverum bygdebok nevner ingen eiendom med navnet Nysted i det bindet som omhandler Melåsberget. Folketelling 1900 i Elverum har heller ingen Nysted i det aktuelle området, så den stedsangivelsen er tvilsom. Går du inn i folketelling 1900 for Elverum er det ei Hilda Johansdr som passer rimlig bra. Lenke. Ulempen med denne Hild, er at hun er født i 1888, men Østli er i Melåsberget og skrivemåten for 1883 og 1888 er svært lik, så det kan ha skjedd en skrivefeil et sted. Jeg vet ikke mer om denne Hilda, men jeg villa ha prøvd å funnet ut mer om henne om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei! Takker så mye for svarene. Jeg skal forsøke å få bekreftet/avkreftet de opplysningene som er fremkommet i håp om at en av dem er den jeg søker! Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.