Gå til innhold
Arkivverket

[#23774] Kjenner noen til: Stavanger forenede fotografer; A.T. Østerud


Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

Hei!Kjenner noen til denne A.T.Østerud eller et fotograflignende laug kalt 'Stvg forenede fotografer', tidsrom ca. 1914??Var på Åpen Gård-arr i min hjembygd i Vestfold i helga og der kom det en kar og visste meg postkort fra bygda tatt i ca 1914 av nevnte fotograf.Det jeg derfor er veldig spent på er om vedkommende var på en hel Vestfold-runde i 1914. Dette er i såfall postkort som er helt ny viten for meg. Gamle postkort fra indre Vestfold er det ikke for mange av!!mvh erik bjune oslo/ramnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Eldre fotografer i Stavanger, derunder Stavanger Forenede Fotografer, var omtalt i Årbok for Stavanger Museum for noen år siden. Jeg skal se om jeg har en nærmere referanse hjemme. SFF har gitt ut en mengde postkort. De fleste jeg har sett er fra Vestlandet, men det er jo helst kort herfra jeg ser nærmere på også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

For å finne referanser til artikler i Stavanger Museums Årbok kan denne linken brukes: LenkeJeg tror omtalen av Stavanger Forenede Fotografer finnes i denne: Henriksen, Egil Portrett, illustrasjon og dokumentasjon. Fotografiet i Stavanger fra 1885 til 1920. SMÅ 1993. S.91-170.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.