Gå til innhold
Arkivverket

[#23777] Molly Lindgrens foreldre/besteforeldre?


Gjest Børge Bille
 Del

Recommended Posts

Gjest Børge Bille

Min farmor, Molly. Ble født 19.12.1915 på Rikshospitalet. Hennes mor var Olga Konstanse Lindgren f. 5.12.1893, og hennes far oppgis å være Harald Paulsen f. 1892. (Han ser også ut til å ha brukt navnet Johannessen i folketellingen av 1900). Molly ble født utenfor ekteskapet, men ble trolig adoptert av sin stefar Johan Lindgren ved et senere tidspunkt.Jeg kommer ikke videre. Er det noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Rimelig enkel sak å finne Olga Lindgren i FT 1900 i Østre Aker: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00218.wc2&variabel=0&postnr=2151&fulle=true&spraak=n>LenkeVærre kan det nok være med Harald Paulsen / Johannessen (sønn av Paul Johannessen eller Johannes Paulsen?). Harald Paulsen i Frogn: Lenke Harald Paulsen i Nes på Romerike: Lenke Harald Paulsen i Våle i Vestfold: Lenke Harald Paulsen i Sandar i Vestfold:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Bille

Beklager, men jeg uttrykte meg noe upresist. Olga ble gift Lindgren. Vissnok med Johan, som i tellingen du ref.til ser ut til å være hennes bror.Etter en del fram og tilbake har vi kommet til at Olga må ha hett Olsen, med foreldrene Gustav og Julie Olsen (FT-1900).Som jeg nevnte kan Harald Paulsen også ha kalt seg Johannessen. 1. februar 1915 står en Harald Johannessen oppført som beboer i Thv. Mejers gate 78, 4 etg. Her skal også Harald Paulsen ettersigende ha bodd da Molly ble født: 19. februar 1915.Hvor skal jeg lete videre? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har du disse opplysningene fra fødselsbøkene fra Rikshospitalet? Hvis ikke så ville jeg begynne der for der burde det stå opplysninger om foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden Olga da tydeligvis ikke het Lindgren som ugift må hun vel ha blitt gift med Johan Lindgren før hun nedkom med Molly. Om du kan finne det giftemålet burde du i det minste kunne finne ut hvem Olga var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.