Gå til innhold
Arkivverket

[#23781] forfedre i kongsberg


Gjest lise m. johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest lise m. johansen

magda håkonsen fra kongsberg sin datter, signe fikk muligens en datter 14.august 1910, 13 år gammel. hvor kan jeg lete for å finne ut noe om dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Ikke for å være bedreviter, men min erfaring tilsier ikke at opplysningene om klokkerbok 7 (1901-1915) for Kongsberg skal leses slik som du Knut har gjort i innlegg 2.Jeg leser det slik at her er klokkerbok 7 som dekker alle de vanlige kirkelige hendelsene (døpte, viede, begravede etc.) i tidsrommet 1901-1915, UNNTATT for konfirmerte som den dekker kun fra 1902-1914.Ville i alle fall sjekket det ut for å være 100% sikker på at døpte i 1910 ikke er der.God kveld!Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lise m. johansen

god kveld igjen og takk for svarene. denne jenta som ble født i 1910 er såkalt uekte barn. regner m at signe måtte reise bort til barnet ble født. hvordan finner man ut av slik.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke tro foreldrene sendte vekk et 13 år gammelt barn til et eller annet sted i Norge for alene å fullføre en graviditet og fødsel. Hva med noen andre i familien, besteforeldre f.eks.? Hva med Mjøndalen og farens foreldre?Ellers er stedet å begynne og lete Kongsberg. Har du sjekket kirkeboka der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lise m. johansen

den mulige datteren til signe vokste opp hos en tante i sarpsborg.hva slags steder kan jeg oppsøke der for å finne ut om hun er født der eller ikke. Er rimelig fersk i slektsforskning som du sikkert forstår.Jeg er takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.