Gå til innhold
Arkivverket

[#23807] søk etter oldemors foreldre i metodestkirken i sarpsborg..


Gjest mette johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest mette johansen

oldemor er oppvokst hos en tante i sarpsborg. hun har aldri visst hvem som er hennes foreldre.det som er sikkert er at hun ble konfirmert i metodistkirken i sarpsborg rundt 1925.hvor kan jeg henvende meg for å finne ut dette?? denne kirken brant i 1992.. er folkeregistrene behjelpelige med å finne ut slike ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Du vil ved å rulle deg ned til dissentersamfunn på denne lenken Lenke se at kirkebøkene for metodistkirken i Sarpsborg er filmet frem til 1923. Det er jo ikke sikkert de nyere kirkebøkene brant opp selv om det var brann i kirken? Men dette finner du vel lettest ut av ved å kontakte metodistkirken selv? Det kan også godt hende du vil kunne finne din oldemor blant innmeldte barn i menigheten i perioden bakover fra 1923, så ville nok forsøkt å få tatt en titt på disse bøkene uansett.Du skriver du er ny i 'gamet', men kirkebøker på mikrokort kan du lett bestille hjem til ditt lokale bibliotek. Regner med at det finnes mikroficheapparat i Rygge, og om ikke er det i hvert fall på biblioteket i Moss. Der finnes det også ildsjeler som sikkert kan hjelpe deg i gang!Det er mulig folkeregisteret vil opplyse deg om det registrerte fødselsstedet til din oldemor dersom du henvender deg til dem, men tror det kan være litt 'personavhengig' for å si det slik.Dersom du vet hvor og når din oldemor eventuelt giftet seg, vil det også være opplysninger om fødested, konfirmasjon og i hvert fall fars navn i protokollene. Muligens er dette yngre enn sperrefristen på 60 år, men som direkte etterkommer kan jeg ikke tenke meg du ikke får hjelp. Da er det imidlertid mulig du må ringe til det aktuelle prestekontoret direkte dersom bøkene ikke er avlevert ennå.Lykke til!Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mette johansen

hei marius. takk for all informasjonen som jeg har fått. skal kontakte metodistkirken i morgen for å se om de kan hjelpe meg videre. jeg har lånt microfilm fra sarp. som jeg har sett på her i rygge, men vesste ikke at det var egne filmer for motodistkirken. takk igjen. mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.