Gå til innhold
Arkivverket

[#23808] Anne Johanne Olsdtr f. 17.9.1849 i Førde


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

FamilySearch VRI viser at Ole Andersen var født 14.03.1841 og farens navn var oppført som Anders Olsen. Anne Johanne var født 17.09.1849, og hennes far het Ole Andersen(som ektemannen) Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er fødselen til Ole Andersen i 1841.Lenke Anne Johanne Olsdatter ble i følge FamilySearch IGI født i Førde 17.09 og døpt 23.09.1849.Foreldrene var Anders Olsen og Anne Marie Rasmusdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hjertelig takk både Rune og Carsten! Nå fant jeg slektskapet også! Anne Marie Rasmusdtr og Ole Andersen har nemlig flere barn (minst 9) født i Bergen fra 1851, så de må ha dradd dit etter at Anna Johanne ble født. Det forklarer jo hvorfor hun bor i Bergen. Jeg nedstammer fra broren Søren Andreas Olsen, f. 1853.Meget rask respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hjertelig takk igjen for interessen dere har vist. I 1891 ser dere Herman Nicolai Olsen, som tydeligvis har vært mesén for min farfar (Einar Olsen). Farfars far - Søren Andreas Olsen, døde allerede i 1896, da farfar som eldstemann var 15 år, og han hadde 6 søsken. Likevel kunne farfar reise til Oslo og studere jus Lenke, takket være onkelen Herman Nicolay som også var blitt jurist. Jeg tror Herman bodde som enslig i Oslo resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.