Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karen Østvik

[#23816] Utflyttede fra sør Odal 1889-1892

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Familien Peder Kristoffersen, Eli Knutsdatter, Karl og Kristoffer Pedersen og Gunnar Gulbrandsen skal ha flyttet fra Sør Odal til Ullensaker en gang i perioden 1886-1892, er det noen som har tilgang til oversikt over dette? Er interessert i å vite når de flyttet, om alle disse var med på flyttelasset, og hvor de bodde i Sør Odal. Karl Pedersen ble født i Sør Odal i 1889 i følge FT1900 Lenke er det noen som kan gi meg noen opplysninger om hans dåp, evt. bosted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Bjørndahl

I kirkrboka for Strøm i Sør-Odal fant jeg denne: Karl f. 12/3 1889 i Blådammen, Sør-Odal. Han ble døpt i Mo kirke i Nord-Odal prestegj. den 10/6 1889. Foreldrene var: Inderst og sagarbeider Peder Kristoffersen f. 1856 og hustru Eli Knutsdatter f. 1855. Familien er ikke nevnt i Ny Sør-Odal bygdebok nr. II under Blådammen. Disse foreldrene finner jeg heller ikke som barn på ca. 10 år i 1865 tellinga for Sør-Odal, så jeg tror at foreldrene var fra Nord-Odal. Jeg har ikke tid til å leite i Nord-Odal tellinga nå, men vil komme tilbake siden. Mvh Terje Bjørndahl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.