Gå til innhold
Arkivverket

[#23816] Utflyttede fra sør Odal 1889-1892


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Familien Peder Kristoffersen, Eli Knutsdatter, Karl og Kristoffer Pedersen og Gunnar Gulbrandsen skal ha flyttet fra Sør Odal til Ullensaker en gang i perioden 1886-1892, er det noen som har tilgang til oversikt over dette? Er interessert i å vite når de flyttet, om alle disse var med på flyttelasset, og hvor de bodde i Sør Odal. Karl Pedersen ble født i Sør Odal i 1889 i følge FT1900 Lenke er det noen som kan gi meg noen opplysninger om hans dåp, evt. bosted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

I kirkrboka for Strøm i Sør-Odal fant jeg denne: Karl f. 12/3 1889 i Blådammen, Sør-Odal. Han ble døpt i Mo kirke i Nord-Odal prestegj. den 10/6 1889. Foreldrene var: Inderst og sagarbeider Peder Kristoffersen f. 1856 og hustru Eli Knutsdatter f. 1855. Familien er ikke nevnt i Ny Sør-Odal bygdebok nr. II under Blådammen. Disse foreldrene finner jeg heller ikke som barn på ca. 10 år i 1865 tellinga for Sør-Odal, så jeg tror at foreldrene var fra Nord-Odal. Jeg har ikke tid til å leite i Nord-Odal tellinga nå, men vil komme tilbake siden. Mvh Terje Bjørndahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.