Gå til innhold
Arkivverket

[#23819] Trenger hjelp til oppslag i kirkebok for Kraakstad i Akershus


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Min tipptipp-oldefar Edvard Andresen skulle vært interesant å visst mer om. Har funnet hans familie i folketellingen 1865: LenkeHåper noen kan hjelpe meg å finne ut mer i kirkebok eller annet materiell...På forhånd takk for all info dere måtte komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Andreas Pedersen og Olia Hansdatter ble viet i Spydeberg 03.11.1846. Hun er her oppgitt til å være 26 år gammel og kom fra Næringsrud i Edsberg. Farens navn er ukjent (”Hans”). Han er husmannssønn fra Bøhren, 24 år gammel, far Peder Andersen. (Spydeberg Mini I 5)Jeg har ikke lett etter alle barn, men noen opplysninger får du her;Eldste barn jeg så var Inger Mathea født på Rødsbraaten i Kråkstad, 31.10.1847, døpt 21.11.1847. (Kråkstad Mini I 5).Eldste sønn i folketellingen, Hans Peter, er født 20.01.1850 på plass under Harestad, døpt 10.03.1850 – moren het Olia Hansdatter. Faren Andreas Pedersen står som snekker og husmann. (Kråkstad Mini I 6). Jens Martin er født 30.05.1851, døpt 27.07.1851.Olia Hansdatter døde 16.05.1859 på plass under Harestad i Kråkstad, begravet 24.05.1859, 38 ½ år gammel.Enkemann og husmann Andreas Pedersen, sønn av Peder Andersen, født i Spydeberg, 42 ½ år gammel, bosted Kraakstad Pl., viet 15.10.1862 i Kraakstad med piken Lovisa Eriksdatter, født i Kila, Sverige, 25 ¼ år gammel, datter av Erik Jonasson. (Kråkstad Mini I 7 ). Kila er det mange steder i Sverige som heter. Deres barn: Edvard, født 11.12.1863, døpt 24.01.1864.De bor stadig på Harestadeie når Hans Petter konfirmeres i 1865, 15 ¾ år gammel. Ved folketellingen 31.12.1865 har de tydeligvis flyttet.Her har du i alle fall en liten start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Larsen

Dette var kjærkommen info Geir. Visste ikke noe av dette du skrev her nesten... Vet om mer rundt denne familien?Vet at denne Edvard skal stamme fra Klund i Rødenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg vet at det skal finnes to barn til av Andreas Pedersen og denne Olia Hansdatter. Deres navn er; Anton S. (født 1853 i Kraakstad) og Martin J. (født 1857 i Kraakstad).Er det mulig å finne ut mer om disse to også?Finnes det etterkommere av disse søsknene til Edvard Andresen (født 1863)??? Det hadde vært gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.