Gå til innhold
Arkivverket

[#23821] Svenske Jan Janson under Bendikstorpet i Vinger


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Vet noen hvor i Sverige Jan Jansen ble født rundt 1793. Han døde 18 mar 1864 i Bendikstorpet under Skandsgården i Vinger. Gift i Vinger med Lisbet Embretsdatter Lønhøyden 23 jun 1835. Lisbet født utenfor ekteskap - far Embret Andersen Hofoss fra Leieren og mor Berte Johansdatter Lønhøyden. Bertes far er Johan Pålsen (Jusoinen?) født 1724 i Svergie - vet noen hvor? Død i Lønhøyden midtre 14 okt 1809. Bertes mor Berte Mattisdatter (Pasu) Liukoinen Trøen døpt 12 jul 1732 i Brandval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med kirkebøker, men har du undersøkt i bygdeboka. Du har jo flere gårdsnavn du kan sjekke. Kanskje står det noe der som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Berit - Jeg har både kopier av kirkebøkene og bygdebøkene her hjemme - men det står ikke hvor i Sverige de kom fra - det står bare 'svensk'. Jeg holder på å hjelpe en norsk-amerikaner med røttene sine - han er en sidegren til min slekt i Vinger, og han ville så gjerne forske videre på disse svenskene i Sverige, skjønner du. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

RETTELSE!!!! Jan Janson og Lisbet Embretsdatter giftet seg 23 juni 1835 i Vinger - ikke 1825. Begge var 22 år -noe som tilsier at Jan var født rundt 1803 og ikke 1793.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

RETTELSE 2!!!! Huff - dette gikk litt for fort! Jan Jansson og Lisbet giftet seg i juni 1825!!!! Begge var 22 år! Nå ble det riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.