Gå til innhold
Arkivverket

[#23823] Lars Ivarson Løset, Jølster 1569-1648 - hans barn


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Er det noen som har en oversikt over barna til Lars Ivarson ?Jeg har Brite g. 1649 med Jens Nilsen Nedrebø.Så har jeg notert noen mer usikre:Nils 1618-1701 / Ole d. 1688 / Kari d. 1662 / Sjur ?Fint om noen kan hjelpe med mest mulig info om barna til Lars.mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Lensmann Jens Nilsen Nedrebø, svigersønnen til Lars Iversen, nevner:1) Kari Larsdatter, død 1662, gift med Ole Stortre. 2) Kari Larsdatter, død på Nedrebø 1682, 79 år gammel. (Kanskje hun som hadde vært trolovet med Anders A. Espehaug, død 1653.) 3) Ole Larsen Løset, død 1688. 4) Brite Larsdatter, født ca. 1629, død 1706, gift med Jens Nilsen Nedrebø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Barbara Lose

Jens Nilsen Nedrebø nevner på side 243 i dagboken sin Lenke en Maritte Fluge ('... Min quind søste ...' !!), som døde 13.9.1700, 83 år gammel, enke etter Steffen Fluge. På side 141 står det at Marits første mann var 'Andris Andrissøn Fluge', død 4.5.1646, hennes andre mann var Steffen Fluge, død 6.6.1698.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.