Gå til innhold
Arkivverket

[#23836] Onkel fra Risløkka i Oslo


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg har et stort problem. Min onkel, Erling Jensens familie, bodde på Risløkka i Oslo da han ble født (og døpt) i 1927. Jeg har undersøkt hvilken kirke de kunne sogne til og kom fram til Ullern menighet. Stemmer dette, eller kan det være andre menigheter de kunne sogne til. Finnes kirkebøkene for 1927 for eventuelle menigheter tilgjengelige, eller er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor han ble døpt og hva som står der da. Mora het Inga Guldbrandsen. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Risløkka ligger nok på andre siden av byen. Iflg. mitt gatekart ligger den inntil Østre Aker vei ved Hovin nordre og ikke så langt fra Økern. Det ser ut som om Østre Aker er nærmeste kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Javel. Da har jeg fått helt feil geografi fra før av. Da får jeg prøve Østre Aker kirke. Tusen takk skal du ha Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Leste ikke godt nok spørsmålet, åpenbart riktig person.Født 01.09.1927, døpt i Østre Aker kirke 16.10.1927, foruten opplysningene allerede gitt, står det fødselsår 1878 på faren og 1888 på moren.(Østre Aker Klok 4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Videre, i 'Østre Aker Freg I 2' står det at foreldrene ble viet hos byfogden i Oslo (Kristiania) i 1910, at 8 barn var tidligere født hvorav 7 levde. Her står adressen Risløkveien 34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen takk Geir. Det var midt i blinken. Nå har jeg funnet besteforeldre på begge sider som kom fra Nittedal, Eidskog og Nes og Vang på Hedmarken. Nå blir det en slektstavle ut av dette også. Kjempeflott. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

En liten kommentar:Kanskje den innledende misforståelsen mht Ullern ligger i en sammenblanding med Ulven? Østre Aker kirke ligger vel på Ulven.Heidi C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Der tror jeg nokk du har helt rett Heidi, for når jeg leser på en gammel lapp her kan det se ut som om Ulven var det originale som stod, men at Ullern er skrevet over. Dårlig samarbeid mellom hodet og hånda. Takk for det. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.