Gå til innhold
Arkivverket

[#23844] Rud (Roe) i Gausdal


Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Er det noen som har nærmere opplysninger om en Sigrid Christensdr., som skal være f. på Rud (Roe) i Gausdal. Hennes eldste barn i 1. ektesk. er f. 1747, så hun er vel da selv f. omkr. 1720.- Etter opplysning skulle hun være fra denne gården Rud, men jeg mangler ellers konkrete opplysninger om henne og hennes forfedre på Rud (Roe). Kan noen hjelpe ? Beste hilsen Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv  Edvardsen

Flott og tusen takk skal du ha. Jeg tar gjerne imot ytterligere opplysninger om disse, dersom det er noen som har mere og likeledes enda lengre bak i tid. Beste hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Fortsatt FS IGI: Christen's foreldre: Christen Amundsen og Kari Christensd. Kari's foreldre: Ole Olsen og Siri Gundersd. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Litt til: Kari Christensd. f. 1655, far Christen Maurtizsen f. 1630. Ole Olsen f. 1649 d. 1699. Siri Gundersd. f. 1651 far Gunder Svendsen f. 1612, mor Kari. alle Gausdal. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg synes det er fullstendig håpløst at ikke FamilySearch oppgir bostedsnavn! Men forutsatt at det som er fremkommet hittil er riktig, uansett hvor personene måtte ha bodd hen, så gir siste innlegg og navnet 'Christen Mauritzsen' meg assosiasjoner til Li-ætta:Se tema 17587: Sorenskriver Mourits Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Ja, dette blev jo mange fine opplysninger. Jeg går da ut ifra at dette da også må være samme familie som det er henvist til under tema 17587. Om jeg da har forstått dette riktig, så er denne Kari Cristensdr., f. ca. 1655, ang. dr. av Christen Mauritsen Li,- g.m. Christen Amundsen Rud. De har sønnen Christen Christensen Rud, f. ca. 1702 (?), g.m. Kari Olsdr., f. 1698 på Frøsen.-- Jo, det gikk vel (?)-- Vennligst gi meg 'korreks' om jeg har fått noe feil.-- Beste hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv  Edvardsen

Hei ! Jeg lot pennen henge litt i 'luften' for å se om det kom noen ytterligere synspunkter. Da det ikke skjedde, får jeg vel anta at 'alle er enige'. Så da får jeg si tusen takk for hjelpen. Beste hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.