Gå til innhold
Arkivverket

[#23845] Fegth i Drammen


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Jacob Fegth, f ca 1761, var en rik kjøpmann fra Drammen som fikk en stor etterslekt. FT1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10712.wc2&variabel=0&postnr=15&fulle=true&spraak=n>LenkeHan giftet seg først, 25. mars 1784 i Drammen, med Karen Sophia Westbye, datter av Mathias Westbye. Hun døde i 1796. LenkeHan giftet seg senere, i 1797, med Kristine Maria Iversdatter. Hun døde i 1804. Skiftet: LenkeHan fikk flere barn med begge to. Men jeg lurer på om han også giftet seg en tredje gang, men Anne Kistine Olsen? Jeg har funnet to barn av Jacob Fegth og Anne Kistine Fegth (!) Olsen - også i Drammen:Wilhelm Anthon Fegth, født 13. oktober 1810. Julius Waldemar Fegth, født eller døpt 4. juli 1813.Det er også en Fegthslekt fra Fredrikshald (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Ifølge Stamtavle over Slægten Sommerfeldt/Sommerfelt av R.S.Holst, 1923, giftet Jacob Fegth seg tredje gang med Anna Christina Olsen.Sønnen Wilhelm Anton Fegth, født 13.8.1810 i Drammen, død 17.7.1877 i Alstahaug ble sogneprest til Alstahaug, og giftet seg 24.11.1836 i Borre med Thrine Karine Sommerfeldt, født 9.8.1813 i Borre, død 16.4.1863 i Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Supert, Sølvi! Fant bryllupet med Sommerfeldt, men manglet bekreftelsen på at Jacob og Anne Kristine var gift - og at det var samme Jacob Fegth.Et lite apropos: Jeg tror Hannibal Fegth, roer og OL-deltaker i 1908 og 1912 og en av hovedpersonene i Edvard Hoems 'Roerne i Christiania', er et oldebarn av Wilhelm Anthon Fegth og Thrine Karine Sommerfeldt. Hannibal er et navn som tradisjonelt er mye brukt innen Sommerfeldtfamilien.Takk igjen for god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.