Gå til innhold
Arkivverket

[#23861] Hvordan kan jeg vite om dette er min tippoldemor i Vadsø/ Kiby?


Gjest Solfrid Kvam Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Kvam Hole

Hvordan kan jeg vite om dette er min tippoldemor.Jeg finner en Elen Hansdatter i folketelling 1875 i Vadsø. Hun heter det samme og er født samme årstall som min tippoldemor, men jeg har ingen andre referanser til dette funnet.se lenke : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f72003&brukar=&loc=0&spraak=n&postnr=433&previous=1>Lenke Jeg finner henne før , se lenke :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Tips... det kan hende at det i folketellingene kan være en av de som er født i 1858...ta høyde for det.sdelv om du vet at din tipp oldemor ble født i 1859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei igjen jeg lette gjennom alle kommunene i Finnmark og fant som du kun den du har lenke til med passende alder. Men tenk på en sak.... det står der at hun er 7 år ...1865 minus 7 er 1858... har du info om fødseldatoen til din slektning?? Da har du med en gang flere muligheterJeg har selv fått meg minst 2 endringer i fødselsdatoer på 2 av mine oldeforeldre, den ena var 1 år eldre enn det familien var klar over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Elen Hansdatter ved FT1875 er oppgitt å være født i Vadsø landsogn. I perioden 1858 til 1861 finner jeg kun en Elen, datter til Hans, som er født i Vadsø landsokn, nemlig følgende: Født 31/5-1859 døpt 24/7-1859 Elen Petrine. Foreldre: Nordm. Hans Hanssen og hustru Berte Marie Gundersdtr, Tyby. Dette skulle vel tilsi at det er din tippoldemor du har funnet i FT1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Kvam Hole

Ja jeg antar at det er henne i 1875, men i og med at det ikke er andre referanser så blr dette kun antagelser. Jeg tror at Tyby(Idag kalt Kiby) tillhørte Vadsø landssokn. Jeg antar at hun tok tjeneste arbeid før hun giftet seg.Jeg har dessuten surret-hun er faktisk min oldemor og heter Elen Petrine Hansdatter(Hansen)Det er greit når det er oppgitt navn på andre slektninger, men i dette tilfellet er hun ugift/enslig ved folketellingen i 1875. Finnes det andre kilder som dokumenter identitet?MVH Solfrid K Hole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.