Gå til innhold
Arkivverket

[#23865] Graae - Graa - Graa


Gjest Kjetil Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Arntzen

Jeg søker forfedre og slekt til Olav Graa Han er født 1610 i ?. Han var sølvsmed i Kongsberg og bodde på Graasvoll. Senere flyttet han med famlie til Tveit/Grave i Kviteseid (1664). Jeg har registrert 4 barn og jeg er av Arnt Odne Olavsen Syftestad sine etterkommere.Undres på om Graae slekten som kommer til Moskenes i samme periode er samme slekt.Hvor kommer denne Olav Graa fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Har også denne som sølvsmeden som ane via Arnt Aadne Syftestad. Alle historiene om han forteller om virke over Øst og Vest Telemark. Ingen kan foreløbig si eksakt hvor han kom fra, men han hadde meget gode forbindelser mot Kongsberg. Se også tråd 6483.Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

olav Grå er også en av mine forfedre,og jeg er også en av de mange etterkommerne av Olavs sønn Arnt Grå.Det jeg vet om slekten er det som står i Kviteseid bygdesoge,nemlig at Olav var sølvsmed,og kom fra Kongsberg.Ville satt stor pris på om noen har flere opplysninger om denne slekta,og Sølvsmeden Olav sitt opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Hallo. Spennende å lese at så mange søker etter Olav Grå. Jeg er også en etterkommer av han, på sønnen Andres Olavsson Tveits side. Det hadde vært veldig flott å få en tilbakemelding hvis det kommer fram nye opplysninger! Jeg visste at han blei født i 1610, har også lest litt om han ellers. Vet dessverre ikke mer enn dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Siden jeg også er en etterkommer etter Olav Graa via sønnen Arnt/Aadne Syftestad, melder jeg meg på i denne nye debatten. Jeg er særlig interessert i kommentarer til påstanden om at han skal ha vært i Holla i 1644 (se innleggene 20 og 21 i tråd nr. 10487 - direkte lenke i innl. 2 her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.