Gå til innhold
Arkivverket

[#23870] Lars Friedrichson Nyman, Sverige, far til Christine Larsdatter Augedal Vestfold


Gjest Kristin Berthelsen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hennes far skal være Lars Friedrichson Nyman f ca 1779 i Sverige. Han skal ha vært desertør og være gift i Sverige. Mulig gift med Kari(Christines mor) i 1832, Nore og Uvdal.Kari Olesdatter (datter av Ole Olsen, Frygne og Ragnhild Toresdatter Megardseiet. Hennes onkel var Tore Olsen på Adal).Kan noen hjelpe ?Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Du skriver her om Adal nordre i Borre (Borre bygdebok s.363). Bodde Christine der? Når og hvor ble hun født? Var ikke Tore født på Kolbeingard?Jon Erik i Horten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei Jon Erik ! Christine er født 08.08.1819 Hostveteiet,Nore og Uvdal. Har oppført at hun bodde med mann og barn Adal i Borre,Storgade 25 i Horten og Søndre Braarud. Jeg vet ikke hvor Tore er født, men hans søster Kari skal være født i Kleivdalen,Eidseiet, Nore og Uvdal. Har skrevet etterlysningen på denne måten da jeg tenkte at jeg gjennom andre familiemedlemmer kunne spore opp Lars. Vi er flere som 'snuser' i samme familie, og Lars er en 'nøtt'. Det var forresten du, som for ett år siden, gav meg mine første opplysninger om min farmors familie,slik at kom jeg fikk interesse og kom igang Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Trodde et øyeblikk at hun kanskje hadde flyttet til Borre/Horten sammen med sine foreldre,men skjønner nå at jeg ikke har noe å bidra med fra 'min ende'. Som du skriver: Hun og hennes familie bodde i Storgt.25 i Horten i 1865 (Krestine Larsdatter 47 Norsogn Pr. i Nommedal). Ut fra lokal interesse får jeg pusle litt videre med hennes mann Mathias Johannesen som var født i Borre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei igjen ! Johannes Mathisen Lindqvist var min tippoldefar. Jeg har litt opplysninger om ham og hans barn, men det er mulig du har dette allerede. Har lite om søsknene hans, så disse skulle jeg gjerne vist mere om. 'Gi lyd' hvis du ønsker å sjekke ut det jeg har: Krjense2@online.no Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.