Gå til innhold
Arkivverket

[#23871] Elen Henriksdatter f. ca. 1849, Kolvereid


Gjest Else Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Thorsen

Hei!Jeg leter etter foreldrene til Elen Henriksdatter. Hun skal være født 1849 i Kolvereid. Hun giftet seg med Iver Andreassen f. 1839 i Buksnes i Nordland, og står i 1900-tellingen oppført som Elin Henriksdatter, bosatt i Buksnes.I 1865-tellingen finner jeg en Elen Hendriksdatter som kan passe i alderen, som tjenestejente på Galtvigseter, Kolvereid.Under Kolvereid finner jeg også en Hendrik Andersen (f.ca. 1807) på gården Dyrvig. Han er født på Fosnes, og gift med Elen Olsdatter (f.ca. 1815) fra Kolvereid.Er det noen som vet om den Elen som er tjenestejente på Galtvigseter er den samme som flyttet til Buksnes, og om paret på Dyrvig er hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

I bygdebok 2 for Nærøy side 447 er familien til Henrik Andersen beskrevet med bl.a. dattera Elen f.23/2-1848, konf 1863 - var da i Galtnessetran. Elen Olava var nummer 4 av 7 søsken. Familien i Dyrvika var Henrik Andorsen med kone og to barn.Henrik Andersen f.22/7/1815 d.3/7-1874 g. 16/5/1841 med Oline Margrethe Ingebrigtsdatter,Kvisten f.1814.I 1865 er familien i Krokvik av Hofles Lenke .Foreldre til Henrik, Andreas Hemingsen f.1770 d.28/7-1846 hustru Cornelia Olsdatter f.1783 d.28/7/1836, Moen . Olines foreldre er ikke kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.