Gå til innhold
Arkivverket

[#23879] Rubert fra Hedemark


Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Er det noen der ute som kjenner til navnet Rubert Olsen eller Ole Rubert fra Hedemark? I så tilfelle, vær så snild som å skriv til meg. På forhånd takk! Hilsen fra Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kanskje litt lite opplysninger å gå etter. Hvilken tidsperiode ca gjelder det da? Aner du noe om når han kan være født? Vet du navn på foreldre, søsken el.l ? Rubert - kan det være Robert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari Vilhelmsen

Hadde gjordt seg med litt mer info her ja. Ellers kan det nevnes at Rubert/Rubbert som gardsnavn finnes både i Vang og i Ringsaker. Mvh. Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Takk til dere som svarte angående navnet Rubert.Jeg har nå informasjonen om de. Ole Iversen Rubert, født 1751, gift med ingeborg Olsdatter Sæter, født 1752. I folketellingen 1801 bodde de i Kvisselieiee, Ringsaker. Dette er andre ekteskapet for Ingeborg. Forlovere ved dette ekteskap er; Jens Iversen Rubert og Christopher Olsen, nedre Aasen eiet. Vennlig hilsen fra Gerd H aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Familysearch, Ancestral file: Ole Iversen f. 2/2 1752 Ringsaker, foreldre Iver Jensen og Eli Haagensdatter. Ole ble gift 29/12 1767 med Ingeborg Olsdatter. Jeg vet ikke hvor mye man skal tro på dette, men barna til Jens Iversen Rubert heter det samme som foreldrene. Jeg går her ut i fra at Jens er broren til Ole.Det finnes flere opplysninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.