Gå til innhold
Arkivverket

[#23885] Lars Johnsen Førland, Austrheim


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Enkemann Lars Johnsen Førland, 24. januar 1824 og sønn av gardbruker John Haldorsen, giftet seg 17. mai 1874 i Austrheim med Gurine Andersdtr Hopland, født 19. desember 1846 og datter av grdbr. Anders Andersen.Lars, sønn av gaardmand John Halvorsen og Martha Larsdtr Førland, ble født 24. januar 1823 og døpt 25. i samme måned. (Lindås kirkebok A 8, fol.1.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen takk for hjelp. Da har jeg altså to årstall på Lars, 1823 og 1824. Kan jeg få hjelp til å finne navnet på første kone og eventuelle barn i det ekteskapet? Hvordan går jeg fram for å finne fødselsårene til foreldrene John og Martha? Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Første kone må vel være Oline Olsdatter, jfr 1865-tellingen, lenken i første innlegg. De hadde ikke barn hjemme ved folketellingen i 1865. Det er vel et bra indisium for at de ikke hadde barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen takk. Ja, det skulle jeg jo selvfølgelig ha registrert. Har funnet litt om Martha, men John Halvorsen finner jeg ikke noe om. Ønsker å vite når han var født og navn på foreldre. Trenger hjelp til dette om noen har tid. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen takk Rune. Da trenger jeg bare en bekreftelse og få sjekket ekteskapet. Det hadde vært fint om noen kunne hjelpe med det. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.