Gå til innhold
Arkivverket

[#23886] Hva ble skjebnen til ugifte mødre født 1829 oh 1842.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har lagt ned mange timer med å lete etter skjebnen til disse to mødrene. Helene Madsdtr. født 1.05.1829 i Skjold.I 1865 er hun i tjeneste hos presten i Klepp,men han flytter derfra en stund etter det. Helene blir mor til en datter født i Sandnes i 1874. Hva skjer videre med henne? Jeg har samlet alt om hennes forfedre, har lett både Sola, Jelsa og i Skjold, hun er oldebarn av klokker Herman i Jelsa. Han hadde sønnen John gift i Sola, ed datter som igjen blir gift i Skjold. Nr. 2 er Anne Malene Jakobsdtr. født 5.07.1842 Hetland i Ogna. Hun får en sønn i Eigerøy født 19.08.1871, hennes familie har jeg også samlet, hvor var hun og sønnen inntil han gifter jeg i Domkirken Stavanger. Da oppga han å være født i Varhaug, men stemmer ikke, hvor ble moren av etter fødslen hans? Ble han satt ut i pleie?Er der noen som har kunnskap om hvor disse kan finnes. Jeg har lett etter dem døde i de kirkebøker som var tenkelige for meg, folketellinger som jeg har funnet, 1875 1900 hele Rogaland,hvilke muligheter har jeg, har jeg oversett noe. Skulle gjerne vite HVA BLE SKJEBNEN TIL UGIFTE MØDRE PÅ DEN TIDEN.Jeg har fulgt skjebnen til barna men hva med mødrene???Takknemlig for hjelp Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Takk skal du ha, men dette er ikke rette damen nei. Hun er en Jakobsdtr. født i Ogna. Helene er født i Skjold. Håper på mer respons for alle som har problemer og leter etter ugifte mødre, kan hende de dukker opp på din vei når du leter. Mvh. SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.