Gå til innhold
Arkivverket

[#23889] Haugesund og Sortland


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Jeg søker informasjon om barn etter Hans Edvart Olsen f,16.4.1845 i Bergen og Ingeborg Serine Stenersdatter f.1849 (Når?) i Haugesund. De giftet seg 16.10.1871 i Haugesund og fikk barna; Henrik Martin Hansen f. 3.12.1872 (Hvor ble han av?) Ingvald Marselius Hansen f.22.4.1875 (Hvor ble han av ?) Ingvardine (Dina) f.1876 (når) og Hilda Sofie f.4.5.1879 (min oldemor) er begge født i Sigerfjord, og her har jeg bra kontroll tror jeg. De har en til bror, Selmer Hansen f?, men her har jeg ingen kontroll. Han giftet seg, men jeg vet ikke hvor han dro eller noe. Jeg tror Selmer ble født på Sigerfjordene...Kan noen hjelpe meg med å lokalisere de tre brødre?Deres mor Ingeborg giftet seg senere med Erik Gulbrandsen fra Hadeland bosatt i Sigerfjorden og senere i Kjerringnesdalen. De hadde barna Julius f.1889 og Jenny f.1900. Jeg mangler også informasjon om dem. Tror Jenny dro til Trondheim og mens julius ble på Sortland.Jeg har hørt at en av guttene ble dykker og tror det var Selmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Arntzen

Ja jeg er sikker, Hilda er datter av Ingeborg og stedatter av Erik. Jenny er datter av dem...Forrsten ser jeg at du er fra Trondheim. Et av familie ryktene at denne Selmer skulle være dratt til Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

her kan være noe hjelpMarthin Severing 1 år som er død 04.03.1872 og begravet 1103.1872 som sønn av Søfarende Hans Edvart Olsen bosatt HaugesundHenrik Marthinius er født 3.12.1872 og døpt 2601 1873 som sønn av Hans Edvard Olsen f. 1845 (arbeidsmand) og Ingeborg Serina Stensdtr f 1850 giftIngvald Marcilius er f 22.04.1875 som sønn av Hans Edvart Olsen f. 1845 (arbeidsmand) og hustru Ingeborg Serine Stenersdtr f 1849.dette kan være ingeborg [url="http://draug.rhd.isv.uit.no/ftsoek/ftsoek.asp?kommando=bosted&ftaar=1865&spraak=norsk&kommnr=1106&kretsnr=000&bostnr=0151&leilnr=00>Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.