Gå til innhold
Arkivverket

[#23891] Georg Gundersen f.ca.1876 Midtskogen, i Våler i Solør


Gjest Anne Berit Finstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Berit Finstad

Lurer på om noen kan si meg hvem Georg Gundersen f.ca.1876 Våler i Solør var gift med?? ,og hvordan Finstad navnet dukker opp på sønnen Harald f.ca.1908?? Mvh. Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Har ikke vielsen nå, skal se om jeg får sjekket den seinere hvis det er i Våler.Ser Georg blir konfirmert 1890 og sagt være født 12.02.1876 på Midtskogen. Foreldrene Gunder Gundersen, skomaker, og Martea Andersdatter er på Finnstad.På Georg har presten notert et leiermål 16.09.1898 og nummer 2 23.11.1904.1900 er familien på Midtskogen under gardsnummer 25 Os. Det nevnes også et Midtskogen til. Men Finnstad ikke nevnt 1900. Forklaringa er nok så enkel som at det Midtskogen familien er på, også ble kalt Finnstad, og er identisk med Finnstad som i dag er 25/8, altså matrikulert under Os, og 1950 eid av Georg Finnstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Berit Finstad

Hei igjen Arild. Fint om du kan få sjekket dette for meg, vet ikke om vielsen var i Våler ,men skulle kanskje tro det? Mvh. Anne Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Arbeider Georg Gundersen Finstad, født Finstad 1876 og Anna Olsdatter Solberg født 1879 Mangerudtangen ble gift i Våler 30.01.1907. Hans far skomager Gund(!)Finstad og hennes far arbeider Ole Solberg. Forloverne var Hans Gundersen og Anton Finstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.