Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sissel Endresen

[#23895] Dødsfall i USA

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Hallo!Jeg driver på å 'finpusser' min slektsforskning nå og har noen få hull igjen som hadde vært veldig greit å ha fått tettet.Min mors onkel Guttorm Tidemann var født 1884 i Meråker i Nord-Trøndelag. Han utvandret til USA og døde der antageligvis i 1950-årene. Ettersom de fleste som kunne ha gitt meg svar på dette nå er døde lurer jeg på om det er noen som har et gått råd å gi meg hvordan jeg skal greie å finne noen opplysninger om han. Er også i tvil om hvor han oppholdt seg i USA.På forhånd takk for hjelpen!Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Guttorm er jo her i Meråker i 1900: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1711&kenr=001&bnr=0028&ln=00>LenkeI 1910 er Gust Tideman gift i Skagit County (i Skagit Lake) i staten Washington. Se her http://www.rootsweb.com/~wasvgs/Census/1910T.htm1 1920 er Gust Tideman fremdeles gift i Skagit county (Conway township) i staten Washington. Kona er Emma. (Emma har forøvrig Gunderson som pikenavn.) De har barna: Walther 9 år og Mable 4 år.I Census 1930 finner vi Gust M. Tideman som 45 år gammel gift 'salesman - Retail Food store' i staten Washington, Skagit County, Cavanaugh, District 14. Han er født i Norge av norske foreldre, innvandret 1905, er i 1930 amerikansk statsborger. Han ble første gang gift som 25 åring med Emma, hun er født i Washington av norske foreldre og er nå 46 år, hun ble første gang gift som 26 åring. I 1930 har de følgende barn boende hos seg: (alle barna født i Washington). Walther N. 20 år, Mable B. 18 år, Gordon E. 8 år.I Washington birth index finner jeg at Emma og Gust får barn: Jente - 22 nov 1911 (Muligens Mable B.) og Gutt 26 mars 1910 (dette er Walter)I juli 1950 blir Gust enkemann i Skagit: LenkeGust sin eldste sønn døde i 1988: LenkeOg hans yngste sønn døde i 1979: LenkeJeg er overbevist om at du kan få hjelp til å finne ut mer om Gust/Guttorm her:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Jeg tror atWALTER N TIDEMAN født 26 Mar 1910 død 18 Oct 1988 - siste bopel 98203 (Everett, Snohomish, WA)var gift medGLADYS H TIDEMAN født 26 Sep 1918 død 20 Mar 2000 - siste bopel 98203 (Everett, Snohomish, WA) og dessuten at:GORDON TIDEMAN født 30 Oct 1921 død Nov 1979 - siste utbetaling -98036 (Lynnwood, Snohomish, WA)var gift medGUNHILD A TIDEMAN 10 Jun 1925 29 Jul 2002 siste bopel- 98155 (Seattle, King, WA) - siste utbetaling -98036 (Lynnwood, Snohomish, WA)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Endresen

Tusen takk for all den hjelpen jeg hittil har fått. Jeg er er ikke flink til å lese engelsk så dette har vært til god hjelp.Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive