Gå til innhold
Arkivverket

[#23895] Dødsfall i USA


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Hallo!Jeg driver på å 'finpusser' min slektsforskning nå og har noen få hull igjen som hadde vært veldig greit å ha fått tettet.Min mors onkel Guttorm Tidemann var født 1884 i Meråker i Nord-Trøndelag. Han utvandret til USA og døde der antageligvis i 1950-årene. Ettersom de fleste som kunne ha gitt meg svar på dette nå er døde lurer jeg på om det er noen som har et gått råd å gi meg hvordan jeg skal greie å finne noen opplysninger om han. Er også i tvil om hvor han oppholdt seg i USA.På forhånd takk for hjelpen!Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttorm er jo her i Meråker i 1900: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1711&kenr=001&bnr=0028&ln=00>LenkeI 1910 er Gust Tideman gift i Skagit County (i Skagit Lake) i staten Washington. Se her http://www.rootsweb.com/~wasvgs/Census/1910T.htm1 1920 er Gust Tideman fremdeles gift i Skagit county (Conway township) i staten Washington. Kona er Emma. (Emma har forøvrig Gunderson som pikenavn.) De har barna: Walther 9 år og Mable 4 år.I Census 1930 finner vi Gust M. Tideman som 45 år gammel gift 'salesman - Retail Food store' i staten Washington, Skagit County, Cavanaugh, District 14. Han er født i Norge av norske foreldre, innvandret 1905, er i 1930 amerikansk statsborger. Han ble første gang gift som 25 åring med Emma, hun er født i Washington av norske foreldre og er nå 46 år, hun ble første gang gift som 26 åring. I 1930 har de følgende barn boende hos seg: (alle barna født i Washington). Walther N. 20 år, Mable B. 18 år, Gordon E. 8 år.I Washington birth index finner jeg at Emma og Gust får barn: Jente - 22 nov 1911 (Muligens Mable B.) og Gutt 26 mars 1910 (dette er Walter)I juli 1950 blir Gust enkemann i Skagit: LenkeGust sin eldste sønn døde i 1988: LenkeOg hans yngste sønn døde i 1979: LenkeJeg er overbevist om at du kan få hjelp til å finne ut mer om Gust/Guttorm her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror atWALTER N TIDEMAN født 26 Mar 1910 død 18 Oct 1988 - siste bopel 98203 (Everett, Snohomish, WA)var gift medGLADYS H TIDEMAN født 26 Sep 1918 død 20 Mar 2000 - siste bopel 98203 (Everett, Snohomish, WA) og dessuten at:GORDON TIDEMAN født 30 Oct 1921 død Nov 1979 - siste utbetaling -98036 (Lynnwood, Snohomish, WA)var gift medGUNHILD A TIDEMAN 10 Jun 1925 29 Jul 2002 siste bopel- 98155 (Seattle, King, WA) - siste utbetaling -98036 (Lynnwood, Snohomish, WA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Tusen takk for all den hjelpen jeg hittil har fått. Jeg er er ikke flink til å lese engelsk så dette har vært til god hjelp.Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.