Gå til innhold
Arkivverket

[#23934] Dalhaug (Farstad, Bud, Fræna)


Gjest Peter Fiskerstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Peter Fiskerstrand

Hei.Jeg prøver å finne ut hvem som var foreldrene til min oldefar Paul Dalhaug. Alt jeg vet om ham er at han var gift med Anna Severinsdatter Myrstad (f.1897), og at han muligens skal ha bodd på Farstad i Bud og i Bjørnsund.På Digitalarkivet, folketellingen 1900 for 1549 Bud har jeg funnet gnr/bnr 14/12 'Farstad, Dalehaug'. Kan noen hjelpe meg med å bekrefte/avkrefte at det var her han kom fra og om evt. Størker og Ane Farstad er de rette foreldrene? Finnes det bygdebøker for Bud?Vennlig hilsen Peter Fiskerstrandpeter(dått)fiskerstrand(ætt)netcom(dått)no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Peter ! Foreldra til omtalte Paul Dalhaug er Knut Andreas Andreassen og kone Ingeborg Anna Paulsdt. I 1900- tellinga er dei å finne på Bjørnsund i Fræna kommune. Dei hadde då barna Adolf f. 1894, Paul f. 1896 og Ingeborg f. 1899. I 1906 fekk dei sonen Knut Andreas, han vart min onkel. Eg trur at der også var ei dotter til. Eg hadde ein del kontakt med Paul sin son Kåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Faren til Knut Andreas Andreasen var Andreas Olsen. Han var fødd på Dalhaug i Fræna. Det er eit bruk på Dale sentralt i tettstaden Elnesvågen i Fræna kommune. Det er derifrå oldefaren din har namnet, ikkje frå Farstad/Hustad området.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch IGI giftet Andreas Olsen seg i Fræna 04.08.1867 med Christine Olsdtr.Hans far er oppført som Ole Knutsen og hennes som Ole Pedersen.I følge same kilde får Andreas og Christine sønnen Knut Andreas 06.10.1871.Han døpes 31.12.1871. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.