Gå til innhold
Arkivverket

[#23935] Leter etter foreldrene til Anders Jonsen Ø. Watne f.ca. 1740 Vest-Agder


Gjest Stein N. Wisted
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein N. Wisted

Jeg leter etter anene til Anders Jonsen Østre Watne født ca. 1740 d. 1798 Han bodde på Østre Watne i Holum, Vest-Agder. Han skal være født på Tønnesland i Hornes (Evje) Han var med Anne Ånensdtr. født ca. 1755 død etter 1805, hun var fra Folldal, Finsland. Hun bodde som enke på Ø. Watne i 1801.Anders Jonsen hadde ihvertfall følgende søsken :Lars Johnsen Watne død 1791Ola Johnsen Watne/Åmsland født ca. 1740 TønneslandTodne Johnsdtr. Folldal, FinslandAnna Johnsdtr. død før 1791 Hæråsen, FinslandHar noen kjenskap om forfedre ?Hilsen Stein N. Wisted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

For den interesse det måtte ha, ser det ut som Anders søster Todne faktisk ble gift på Folldal med faren til Anders sin kone (Ånen Tjøgesen 1729-05, gift I Anne Olsd 1734-77). Todne opplyses da å komme fra Åmsland (vel på Evje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Tønnesland hører vell til under Bjelland sogn, om ingen skulle gi deg svar på ditt spørsmål, så har jeg bygdeboken for Bjelland, men den er på utlån. Men vi kan alltid få den raskt inn om nødvendig, for å sjekke hva som står under Tønnesland. Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Jeg burde selvsagt ha skrevet at det er fra bydgeboken for Bjelland jeg har de opplysningene om Anders Jonsen og søskene. Men takk for tilbudet.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.