Gå til innhold
Arkivverket

[#23937] Hvor skulle Halvdan Volmann Larsen Hvaal i 1909?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Halvdan Volmann Larsen Hvaal, (f.1883) emigrerte fra Lardal i Vestfold til Wisconsin i 1909.Kan noen gi meg noen ledetråder på hvor i Wisconsin han endte opp, f.eks via immigrasjonen (Ellis Island?) eller folketellingne for 1910/1920?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Når du spør om hjelp til emigranter osv er det greit å poste all informasjon du har om vedkommende. Det gjør det lettere for andre å hjelpe deg, f.eks. gjennom å kontrollere familiemedlemmer osv.Dette er utreisen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=emikra1&variabel=0&postnr=192618&fulle=true&spraak=n>LenkeOg dette er Halvdan i FT1900: LenkeFinner ikke Halvdan igjen i EllisIsland-registeret, men har ikke prøvd alle navnekombinasjonene.Når det gjelder utreisere med navnet Hvaal: Et videre søk i emigrantprotokollen avslører at flere fra nabogården Hvaal Søndre emigrerte. Fra denne gården:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Årsaken til jeg er så snau er at jeg faktisk ikke har noe særlig mer å bidra med enn det jeg la inn i det første innlegget + emigrasjonen i 1909 og FT1900 for Lardal (som jeg hadde funnet selv). I tillegg finnes foreldrenes vielse og fødsel/dåp for et par søsken på IGI.Utgangspunktet for det hele er at jeg forsøker å hjelpe noen med å finne hvor denne kroppen i det hele gjorde av seg og i tilfelle komme i kontakt med hans etterkommere. I så måte formidler jeg faktisk bare det mine oppdragsgivere selv har av konkret viten.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kar om å finna hen. Han kom neppe via Ellis Island. Finer han heller ikke i andre kilder. Aner jo ikke hva han kalte seg der borte... Hadde han søsken eller tanter / onkler som emigrerte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.