Gå til innhold
Arkivverket

[#23940] Etterlysning i Molde med bilde fra ca.1900


Gjest gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest gunnar andre myhre

Prøver på denne måten om noen drar kjensel på de flotte damene på bilde tatt hos fotograf Eilert Dahl i Molde rundt århundredskifte. Damen til VENSTRE er født Antonette Marthine Hoff f.01.10.1877 i Molde og er min oldemor men hun ble borte i 1900. Noen som drar kjendsel eller vet hennes vidre liv. Vet at hun var fosterbarn men ikke til hvem, og om hun har forandret navn. Dame 2 kan være hennes søster eller foster søster.bilete0135.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Mulig jeg har kun søkt etter ting du allerede vet svaret på, siden du ikke spør etter opphavet hennes. Men siden du ikke nevner hva du vet fra før, skriver jeg det jeg fant om mulige foreldre:En mulighet er at foreldrene er Anton Rikard Hoff og Martine Nilsen, som giftet seg i Molde 20. september 1875. Et ørlite indisium i denne retningen er jo navnet Antonette.Finner en Anton Rikard Hoff i FT1900, men da gift med Severine Petrine - og ingen Antonette i nærheten: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01601.wc2&variabel=0&postnr=24986&fulle=true&spraak=n>LenkeDette er trolig den samme Anton i FT1865: Lenke, og her er dåpen (hvis lenken virker):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunnar andre myhre

Hei Alexander. Alt de du skriver er riktig, men dåpen til antonette er i Molde. Av en eller annen grunn har FS lagt en hel kirkebok fra molde under England,og der fant jeg også hennes søsken. Hennes mor døde i 1884 og barna ble satt til fosterforeldre,og anton reiste tilbake til trondheim, og ble gift på nytt.Men, hva skjedde med antonette etter dette?Det eneste som jeg vet er at hun kom til Trondheim i 1898 å fødde min bestefar, å så forsvant hun.Reiste hun'hjem'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunnar andre myhre

Det er p.g.a. det jeg skrev i forige innlegg jeg har lagt ut bildet i håp om at noen, spesielt kanskje i Molde og omeng kan være noen som kjenner igjen bilde og kan ha opplysninger om henne ( kanske under fosternavn eller giftenavn).Noen må ha tatt seg av henne ifra 1884 og til hun ble voksen.Jeg vet at gullsmed hagen og handelsmann i tobakk Bergesen i molde bl.a. var hennes faddere.Er det noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.