Gå til innhold
Arkivverket

[#23947] Astrid Karlsen, født i Dverberg, Troms, 1898-Er hun umulig å finne???


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg leter fortsatt etter mulige etterkommere til Astrid Karlsen, f. 10.7.1898 i Dverberg i Bjørnskinn, Troms. Hennes far var handelsm. Albert Christian Charlsen, 1866-1826, hennes mor var Lydia Mathea Pedersen, 1870-?. (Jfr.nr. 11105).Jeg vet ikke om hun ble gift, om hun døde ung eller om hun forsvant på annen måte fra jordens overflate. Men jeg har nå leitet på så mange steder, men uten resultat. Tok hun muligens Charlsen som etternavn?Kanskje der er noen som vet noe om henne og kan hjelpe meg. Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med beste hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Bygdebok for Andøy: Buksnes, Andøy: Par 1898 - ugift par. Albert Christian Karlsen f. Borge, NO Lydia Mathea Pedersen (1870-1958) f. Rødøy, NO Barn: Astrid Albertsen Nyheim (1898-1927). Gift 1926 med Martin Kaurin Jakobsen (1904-1989) f. Bø i V. NO. Barn: [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende personer]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig , hjertelig takk for svarene til alle og spesielt til John O. Svenning. Det er damen jeg leter etter, det kan det neppe være tvil om. Det er ikke rart jeg ikke har funnet henne når hun har brukt Albertsen som etternavn. Kanskje finner jeg når etterkommere som lever. Jeg er veldig glad!!!Med beste og gledelige hilsen! Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Det er flere opplysninger om hennes mor som giftet seg i 1901 med Albert John Pettersen Melbøe. 6 barn, tre døde som barn/ungdom. De bodde på Nyheim, Buksnes. Astrid tok gårdsnavnet som etternavn. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei John. Jeg har at hun ble gift med Johan Albert Petersen Melbø og 1 barn, Lilly, f. 1902. Hun døde på Sotra, Hordaland i 1999 og var gift med Torstein Krog Pettersen, 1905-1970. Noen mer har jeg ikke. Det hadde derfor vært kjempebra om du kunne slått opp barna også for meg. Jeg er i lykkerus etter så mange års leting og jeg finner at flere av barna til Astrid lever.Mbh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei igjen! Fortsatt fra bygdebok Andøy: Gift 1901: Albert Johan Pettersen Melbøe (1874-?) til Tranøy og Lydia Mathea Pedersen (1870-1958) f. Rødøy, NO. Barn: 1. Lilli (f.1902) til Sotra - g. m/Peder Andreas Pedersen. 2. Alf (1902-1925). 3. Gunda Alice (1904-1904). 4. Olga Pauline (f.1907). 5. Gisle Andreas (1910-1910). Marenius (f.1915) til Tranøy. Alberts foreldre:Petter Jentoft Andreassen Melbøe (1837-1896)f. Buksnes, Andøy og Berit Olina Andersd. (1838-1914) f. Tranes, Andøy. Lydias foreldre: Peder Madsen og Olina Larsd. f. Rødøy. årstall ikke oppgitt, kan vel finnes i folketelling 1875. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei John.Tusen hjertelig takk skal du ha for dette! Det var kjempebra! Ja, Lydias foreldre og søsken har jeg. Lydia var søsterdatter til min oldefar.Så en korrigering til mitt innlegg 7. Det jeg har funnet at en sønn lever og flere av barnebarna.Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg har adresse og tlf.nr til Arne Martin og Bjørnar. Det er også en kvinne med etternavn Melbøe på Stonglandseidet, Tranøy, TR. Vil ikke legge ut adresser osv. her. Hvis du ikke har funnet de selv kan du gi meg E-post adresse. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen. Enda en gang hjertelig takk! Jeg mottar mer enn gjerne det.Vet du forresten hvor hvor Peder Andreas Pedersen kom fra(gift med Lilly (Lilli)?Min adresse er: birgerfo@chello.noMvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Inger Melbøe

Mye av interesse her for meg også her. Johan Albert var bror av min farfar. Ergo er flere søskenbarn av min far nevnt her. Tror jeg har kopi av et bilde med Johan Albert men må undersøke det nærmere med min tante. mvh. Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei!Jeg beklager at jeg ikke har kunnet gi noen respons på de siste innleggene, men tastaturet tok kvelden på søndag og dermed hadde jeg ingen mulighet for å skrive noe som helst. Nå har jeg imidlertid fått erstattet det som gikk 'tapt'.Takk til deg Hans for at du gav besjed og takk til deg Inger Melbøe for ditt innlegg!Jeg vil mer enn gjerne ha kontakt så hvis du Inger - vil så sende meg en mail. Min mail-adresse er: birgerfo@chello.noJeg har leitet nokså lenge etter disse folkene!Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.