Gå til innhold
Arkivverket

[#23952] Olette Laurentse Maria Asbjørnsen f. 30.11.1877 i Kragerø. Hvem var foreldrene?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Etter opplysninger fra dødsprotokollen for Bolsø prestegj. i Møre og Romsdal ble Olette født i Kragerø 30.11.1877.Hun døde i Måløy 13.11.1845 og ble begrav på Rødbekk kirkegård ved Molde 22.11.1945.Hun var da enke etter Frants Erik Larsson fra Sverige død 29.11.1944 i Molde.Mye kan tyde på at Olette hadde vært gift tidligere.I alle fall finner jeg en Olette L.M. Paulsen f.1877 i Kragerø på Sogndalsfjæra i 1900.[url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1420&kenr=007&bnr=0037&ln=00>LenkeJeg trenger hjelp til å finne Olettes fødsel og derved hennes foreldre i Kragerø.Jeg er også interessert i opplysninger om hun kanskje giftet seg i Kragerø mellom 1897-1899.Kan noen hjelpe med med dette? Viser forøvrig til debatt 23904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har nettopp fått opplyst at Olette Laurentse Marie var datter av matros Asbjørn Christian Nielsen og hustru Anne Susanne Larsdt. Smedsbugten , Kragerø.Hun ble døpt 17.02.1878.Dermed kan jakten avblåses. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.