Gå til innhold
Arkivverket

[#23953] Bosatt på Eiet Øde under Bergan gård, Sandherred 1761- ?


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Er det noen som kan gjøre et oppslag for meg angående Lars Guttormssøn og Anne Nilsdatter som fra 1761 og utover bodde på Eiet Øde under Bergan gård på Østerøya i Sandherred. De hadde fire sønner: 1. Niels Larsen , f. 1746 (døde ung?) 2. Niels Larsen f.1748, 3.Hans Christian Larsen, f. 1751 og 4. Gullich Sinclair Larsen, f. 1761. Jeg har ikke tilgang til bygdebok for Sandherred her i Kina, så jeg trenger hjelp. Har noen mer informasjon om denne familien? (Jeg har etterlyst dem før, men manglet da info om barn og bosted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg tror jeg har funnet ut hvor det ble av denne familien. Etter å ha sjekket muligheter for døde og konfirmerte i Sandar uten å finne noen fra familien, begynte jeg å kikke på Tjøme hvor Anne Nilsdatter kommmer fra. Der finner jeg trolig Lars sin død [url="http://www.vestfold-slekt.net/cgi-bin/db.cgi?db=0722Begravede1&view_detail=1&ID=4509>Lenke og Annes død Lenke Gulliks konfirmasjon Lenke Det konfirmeres også en Guttorm Larsen bosatt på samme sted, Vikkerholmen (Vigerholmen). Ungkar Gullik Larsen gifter seg med pige Maren Jonsdatter Tregdene i 1790 Lenke Niels Larsen gifter seg i 1782 med enken Live Halvorsdatter Søebostad, etter kongelig bevilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei Osvald, takk for hjelpen! Alt frem til 1761 var jeg kjent med. At de skulle ha flyttet tilbake til Tjøme etter 1761 visste jeg ikke, så den ideen var til stor hjelp! Jeg skal sjekke linkene. Fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Takk for hjelpen Ovald! Jeg hartidligere funnet både giftemål og dåp for barna, så det var ditt siste innlegg som blir viktig for meg. Takk for hjelpen! Jeg vil gå inn og sjekke linkene. Dine funn tyder isåfall på at Anne og flyttet tilbake til Tjøme.De bodde en periode på Tjøme (fra 1753 til 1760 før de flyttet til Bergan. Som du fant ut giftet de seg i Sandefjord. At de skulle ha flyttet tilbake til Tjøme etter oppholdet på Berg visste jeg ikke. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.