Gå til innhold
Arkivverket

[#23957] Ekteskap i Sannidal/Sannikedal i Telemark 1838,hvem var brudeparets foreldre?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 26.12.1838 giftet Lars Jacob Evensen seg med Maren Margrethe Ellingsdtr.(FamilySearch IGI)Her er familien i Kragerø 1865. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60801&variabel=0&postnr=293&fulle=true&spraak=n>LenkeEr det noen som kjenner denne familien , eller som har muligheter til å sjekke ekteskapet i 1838? Jeg skulle gjerne ha visst hvem som var foreldrene til Lars Jacob og Maren Margrethe.PS.Datteren Anne Susane Larsd. er identisk med mor til Olette Laurentse Marie Asbjørnsen, se debatt nr.23952 Søsteren Maren Elise var en av fadderne ved dåpen i 1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Et mulig utgangspunkt?Familysearch IGI har en Lars Jacob Evensen, f. 3. juli 1811 og dp. 14. juli i Bamble. Foreldre Even Gundersen og Aase Olsdr.Her er Even og Aase i 1801: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Laila.Forslaget ditt er i høyeste grad interessant.Både fødested og alder, samt alle navn stemmer med folketellingen 1865.Men for å få det bekreftet trenger jeg noen som har tilgang til kirkebok for å se hva som står der om ekteparets fedre , forlovere etc.Jeg har dessverre dårlig med muligheter for tiden til å fjernlåne mikrofilmer til biblioteket.Når det gjelder Bamble, så tror jeg der fins bygdebøker.Kanskje noen kunne sjekke gården Gonge/Gunge for å se hva som eventuelt står der om Even og familien hans. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Du burde sette inn en forespørsel om Lars Jacob Evensen i Grenland Ættehistorielags slektsforum: LenkeDer treffer du folk med lokalkjennskap og kilder!Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.