Gå til innhold
Arkivverket

[#23968] Kristiania, Hariet Kragerud f 3 nov. 1903, etterkommere ?


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Hariet Hansen Kragerud skal være født av Hans Kragerud født 1883 Spydeberg og Inga Hansen Kragerud f. 1880 (1878) Kristiania i følge FT 1903 fra Telthusgade 37 i 1903.---FT 1903 står det Inga Hansen (Hansen strøket over) Kragerud gift Hans Kragerud født 1883, datter Hariet Kragerud født 1903. Inga Hansen og Hans Kragerud og Hariet, bor sammen med Inga Hansens mor Mathea Amundsen, søster Amanda Amundsen og en sønn fra før Olaf Emil Framnæs.---FT 1905 er Inga Hansen flyttet til Fredensborgveien 44 og er ugift og bor fortsatt sammen med sin mor, søster, og sønn Olaf Emil Framnæs. Hans Kragerud er flyttet til Toftesgade 52 og står oppført som enkemann og Hariet Hansen Kragerud oppført som datter, og de bor sammen med Hans Kragerud sine foreldre Edvard Thoresen Kragerud født 1851 Askim og Inger Marie Kragerud født 1855 Askim.---Problemet er at Inga Hansen lever i beste velgående og jeg finner heller ikke Inga Hansen og Hans Kragerud gift. Finner heller ikke Hariet Kragerud født i Kristiania i 1903. Har også sjekket med Byarkivet om fødselsmeldingen til Hariet Kragerud f.1903 i Kristiania, uten reultat.---Spørsmålet er om det finnes noen etterkommere av Hariet som eventuelt kan bekrefte om Inga Emilie Hansen er Hariets mor, eller har andre opplysninger.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen Egil !Takk for sist, og håper dere har hatt en fin sommer. Ja, nå er det på tide å finne frem slekta igjen !!Den siste du fant i FT 1900 er riktig familie, men bestefaren Johan Pedersen er ikke med i denne familien.Inga Amundsen som hun heter i FT 1900, heter egentlig Inga Emilie Hansen og hennes mor Mathea Amundsen heter Andersen oppriktig til etternavn.Hvorfor de har kalt seg Amundsen i noen få år, er det ingen som har klart å finne ut av, da det ikke har blitt funnet noen giftermål på Mathea Amundsen.Det har vært ganske vanskelig og finne ut av Hariet Kragerud. Har holdt på lenge for å finne ut av om de opplysningene som er oppgitt i FT 1903 og 1905 er riktige.Om opplysningen fra FT 1903 og 1905 skulle være riktige så er Hariet Kragerud søster til min samboer (Rune) morfar, som ingen i familien har hørt om. Det hadde vært veldig morsomt å finne ut av synes de.Marie Stephensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius.

Fant på FS/IR, henne her: Agnes KRAGERUD , Birth: 23 Dec 1911 Kristiania, Akershus, Norway .. Death: 7 Jul 1988 . Med far og mor, og besteforeldre, + søsken. Men dette er jo noe på siden. hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Egil !Takk for tips !Har sett på dette, og de ser ikke ut til å høre til denne Kragerud !Har lett frem FT 1914 og 1915 fra Kristiania, noe jeg viste jeg hadde men ikke fant før jeg hadde endevendt alt. Der står det fortsatt Hariet Hansen Kragerud født 3 november 1903 Kristiania !Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Her ble vist noe av innlegget borte !Det som ble borte er, siden det fortsatt står født i Kristiania burde det finnes en fødselsmeldig på Hariet Hansen Kragerud f. 3 nov 1903. Og kanskje funnet henne i kirkebøkene, om jeg da ikke har oversett noe. Men det finnes ikke fødselsmelding på henne, og jeg har ikke klart å finne henne i kirkebøkene i Kristiania.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Marie, dette er bare noen tanker. Har du funnet dødsmelding på Hariet og i så fall hva sier den. Og hva sier eventuelt skifte etter Hariet. Og kan Hariet være en uekte datter av Hans? Da kan hun i så fall være født et annet sted en Kristiania.Lykke til, Nina. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius.

Dette er jo i feil ende, men hvis du søker/går på bestemors side, på den jeg fant på FS, så finner du bl. a denne dama: Helga Hansen Born: 21 May 1877 Place: Ostre Aker, Akershus, Norway - Died: 3 Mar 1956 Place: Valerengen, Akershus, Norway . Jeg tenker at noen har samlet inn noen opplysninger før (?). hilsen Egil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Takk for tips !Har bare klart i finne Hariet Hansen Kragerud i FT i Kristiania med de opplysningene som står der. Der står det at foreldrene var gift i FT 1903 og det står at Hariet er født i Kristiania i alle FT som jeg har funnet. Etter 1915 har jeg ingen opplysninger, så jeg vet ikke hva som har skjedd med Hariet.Ønsker aller helst å finne dåpen til Hariet som da kan bekrefte hvem som er hennes mor (Inga Emilie Hansen ?). Sitter med en følelse av at det er et eller annet som ikke stemmer, men vet ikke helt hva ? For det var vel uvanlig på den tiden at far tok omsorg for barnet når mor lever ??Det kan nok se ut som om noen har samlet opplysninger om Kragerud som du henviser til Egil. Får håpe det, og Hariet er inne der et eller annet sted. Skal se ennå nærmere på det du har funnet frem til Egil.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.