Gå til innhold
Arkivverket

[#23973] Har noen tilgang på vielsesbok 1850-1855 for Vefsn??


Gjest Ivar Andreas Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Jeg søker en vielse i angitt tidsrom mellom en Peder Christian (Kristian) Andersen (Bech??) og Gunhild Maria(e) Pedersd. (Marken). Videre er jeg intressert i få vite navnene til Peder Christians foreldre, som bør stå der også. Hvis noen har dette tilgjerngelig er jeg svært takknemlig for all hjelp!Mvh. Ivar A. Kristensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Nettopp kom fra biblioteket - fant giftermaalet i Vefsn 26 des. 1853 'ungkar Peder Christian Andersen Reinfjeld lil naa Hagfors 31 aar sonn av Anders Bentsen, med pige Gunild Marie Persdtr. Marken 27 aar dtr. av Per Christophersen.' Witnesses= Johannes larsen Hagfors og Ingebrigt Jonsen (gaard?). Peder Christian f. 16 mai 1822, dopt 16 juni 1822 sonn av oph. Anders Bentsen og hustru Lisbeth Arntsdtr. Reinfjeldlie. fadderne: Lars Gabrielsen Bjornaae, Svend Isachsen Nordaas, kone Dordi Hansdtr. (Monsdtr?) Hagfors, pige Bereth Bentsdtr. Reinfjeldlie. Peder konf. 1839...Gunhild Maria f. 5 apr. 1827, dopt 20 mai 1827, dtr. av gaardbruker Peder Larsen (!) og hustru Anne Andersdtr. Marken. Fadderne: Jon Andersen Grostrem, Nils Chr. Jonsen Marken, Siri Andersdtr. ibid, Maren Andersdtr. Grostrem, Maren Andersdtr. Nedr.Hals. Gunhild konf. 1842 med samme foreldrene. Jeg tror Peder Larsen maa vaere riktig. Jeg ser skifte etter Peder Larsen Marken i 1836 - kone Ane Andersdtr., barn: Ingebrigt 13, Peder Chr. 7, Dordi 19, Elen 17, Karen Maria 11, Gunelle 9, Ane Martha 4. Skifte 1843 etter Karen Ingebrigtsdtr.(enke)nevnes sonnen Peder Larsen som er dod. Hans barn samme som ovafor, og en dtr. Karen som er dod men var gm Ole Christoffersen Dolstad og 6 barn. Jeg ser skifte 1843 etter Anders Bendtsen Reinfjeldlien: enke Lisbeth Arntsdtr. og barn Arnt Mathias, Peder Christian 21, Anders Mathias 18, Ane Maria gm Peder Andersen Hagjors, Marit gm Ole Ped. Ovre Marken, Johanna gm Ole Isaksen Nordaas, og Maren Johanna 25. Det er en bygdebok for Vefsn av Kjell Jakobsen, men jeg har den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Ivar Andreas. I Mosjøen i Vefsn er det utgitt flere bygdebøker. Disse kan lånes gjennom bibliotektjenesten. Ellers kan bygdebokredaktør Kjell Jacobsen 'alt om' folk og gårdshistorie fra Vefsn og tilstøtende kommunene. Mh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.